Dokładniejsze zdjęcia silnika. Według mnie nie ma żadnego zapocenia nigdzie. Numer czujnika to 0 928 400 323. Dlaczego z czujnika wyleciała ropa w takim razie? Czy jest do wymiany? Czy on może powodować przeładowania turbo?
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
smart 450 cdi - nie chce odpalić jak jest ciepły
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Wg mnie to jest zawór odcinający paliwo. Jak dostanie sygnał to puści paliwo do pompy jak sygnału nie dostanie to nie odpalisz auta bo jest zamknięty. To taki ekektromagnes, jak przekręcasz kluczyk to powinien "pstyknąć" otworzyć się.( Przerabiałem to w MF 4455 i opel Corsa 1.5 TD znaczy trajce)
(27.04.2020, 11:01)Sołtys napisał(a): Jeżeli jest suchy i sprawny to nie trzeba go wymieniać. Jest to zawór odłączający jedną sekcję w pompie w chwili puszczenia pedału gazu żeby nadmiernie nie wzrosło ciśnienie na listwie, odłączony też zapali. Jak wypinałem wtyczkę, to wyleciało trochę zabrudzonej ropy. Czy uszkodzony czujnik miałby jakiś wpływ na pracę silnika, na przyspieszanie, na moc, na przeładowania turbo? Jedyne problemy, jakie miałem, to błąd przeładowania turbo i przechodzenie w tryb awaryjny, ale kolega twierdzi, że to wina złego wysterowania turbiny i poprawka na cięgnie usunie problemy z przeładowaniem. Chodzi mi o typowe odczuwalne problemy, kiedy czujnik jest padnięty. Czy to, że było w nim trochę ropy, to jakieś niedomaganie, to już oznacza, że czujnik jest popsuty?
Uszkodzony czujnik lub jego wiązka to "ukryty" tryb awaryjny, w którym nie świeci się kontrolka Check Engine, a obroty max silnika to około 3000 i mulenie w czasie przyspieszania. Dopadło mnie coś takiego w Pirenejach, dojechałem na kołach do Salou (za Barcelonę), potem jeszcze auto pojechało na kołach do Chorwacji i wróciło do domu. Dopiero wtedy czujnik został wymieniony.
Co do przeładowania to tylko czysta mechanika: - złe działanie zaworu upustowego turbiny (wastegate) - uszkodzenie "gruszki", nieprawidłowa regulacja cięgna, zablokowanie dźwigni, lub - nieszczelność przewodu między turbiną a ww. zaworem.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!! (27.04.2020, 12:25)obwd-crash napisał(a): Uszkodzony czujnik lub jego wiązka to "ukryty" tryb awaryjny, w którym nie świeci się kontrolka Check Engine, a obroty max silnika to około 3000 i mulenie w czasie przyspieszania. Dopadło mnie coś takiego w Pirenejach, dojechałem na kołach do Salou (za Barcelonę), potem jeszcze auto pojechało na kołach do Chorwacji i wróciło do domu. Dopiero wtedy czujnik został wymieniony. No, i to jest konkretna odpowiedź. Teraz wiem, że czujnik jest ok. Dzięki obwd-crash. |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości