do takiej grzałki jeszcze pompa cyrkulacyjna by się przydała bo na zgaszonym silniku pompa wodna stoi w miejscu i grzałka nagrzeje tylko określone miejsce a w nagrzewnicy zimny płyn będzie
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
[450][451][452][454] Eberspächer/Webasto - ogrzewanie postojowe przegląd/montaż
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
system elektryczny Defa to w zasadzie dwie rzeczy: grzałka do miski olejowej więc grzeje silnik tylko olejem. Druga część systemu to termowentylator do ogrzania kabiny. Minus jest taki, że np rano przy domu można znaleźć prąd i to podłączyć. Ale co popołudniu, gdy pod pracą jest zwykły parking bez gniazdka? Cena elektrycznego kompletu bez montażu to ok 2 tyś. Webasto w promocji 4 tyś (z montażem )... różnica spora ale jednak Webasto jest dużo wygodniejsze.
Natomiast martwi mnie fakt, że ogrzanie wnętrza w Webasto tak obciąża akumulator - może można założyć jakiąś mocniejszą baterię?
Nie wiem jak inni, ale moim zdaniem w naszym klimacie dokładanie webasta do auto to trochę nieporozumienie. Fajnie jak już jest fabryczne, ale dokładka to się nie opłaca. Zimy raptem 1-3 m-ce, smartek jako auto z założenia miejskie z reguły jeździ na krótkich odcinkach,tak poważne obciążanie akumulatora w sytuacji gdzie nie bardzo ma on sie kiedy doładowac podczas jazdy doprowadzi bardzo szybko do utraty pojemności. Będziemy mieli zimno w auci i dodatkowo ubity akumulator. Przeszczepianie na nasz grunt rozwiązań skandynawskich wcale nie musi być akurat dobre we wszystkich przypadkach.Ale to tylko moje zdanie
Cabrio 451 Ultimate RS LINK do poprzedniego wcielenia>>> http://smartklub.pl/t-robsonwawa-smart-e...pasa--4476
Sama odległość o niczym nie świadczy.
Ja mam do pracy 10km. Przed 7. mogę objazdami dojechać w 20min, około 8.00 bez objazdów potrzeba mi ok. 40min. Szwagier narzeka że do miasta ma 15 km - które przejeżdża w 10 min. A ile potrzeba aby w godzinach porannych przejechać z Białołęki na 2 stronę Wisełki, to Robson może się wypowiedzieć.
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus
Ja mogę się wypowiedzieć ponieważ codziennie pokonuję trasę z Targówka do SC na Daimlera i mi smarcikiem zajmuje to ok 30-40 min. nie jeżdżąc żadnymi skrótami w okresie wiosna-jesień, bo wiadomo co się dzieje na drogach w zimę.
Samemu raczej nic.
Obecnie stosowane Thermo Top E lub i nowsze sterowane są elektronicznie. Jedynie diagnostyka z podpięciem pod "komputer" wykaże jego stan i czas /godz./ użytkowania. By cokolwiek z nim zrobić trzeba je zdemontować z auta i rozebrać by dostać się do jego najważniejszej części - "pieca". Samemu można sobie obejrzeć pompki paliwa i płynu, szczelność przewodów paliwa i cieczy oraz stan instalacji elektrycznej w tym świecy zapłonowej.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!! |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
[450] 450 CDi Ogrzewanie elektryczne | plesniak | 29 | 26.182 |
30.01.2022, 22:21 Ostatni post: maciekpkow |
|
[Brabus] Przegląd po 10 tys. | plesniak | 2 | 2.023 |
22.02.2018, 06:56 Ostatni post: damiano.o |
|
Ogrzewanie kierownicy | PatiEK | 6 | 4.086 |
12.01.2017, 12:04 Ostatni post: Marek |
|
450 Kasowanie kluczyka przeglądu z konsoli, przegląd | madzialena | 14 | 11.843 |
08.12.2016, 22:09 Ostatni post: psuwacz |
|
Montaż uniwersalnego pilota bramy w Smarcie | Gizbern | 4 | 3.582 |
07.02.2016, 22:05 Ostatni post: jakubo |
|
mONTAŻ JBL SM 8 | Redoctober | 3 | 2.837 |
23.05.2015, 10:31 Ostatni post: Redoctober |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości