Cytat:maciek11 pisał(a)):
Ja tam tylko chcę powiedzieć, że jak się nie dba o to to potrafi się auto spalić , byłem świadkiem 3 takich przypadków(...)
Wszystko ulega zniszczeniu "jak sie nie dba o to" ... Mialem kilka samochodow z Webasto (lub Eberspächerem) i musze powiedziec, ze jedynym minusem jest cena tego zestawu. Przy zalozeniu, ze mamy sterowanie pilotem (bo to z zegarem jest nieporozumieniem).
Było kilka, a aktualnie 54 KM w 451 Passion
Zawsze cdi... No chyba, że 452 i tylko coupe ...
Zawsze lepiej jest za[palac ciepły samochód
jeśli ktos trzyma samochód pod blokiem to tylko taki system ma sens ale jeśli masz swoja posesje lub garaż to sensownym rozwiązaniem był by system zbudowany w oparciu na grzałce 220v powszechnie stosowany w krajach skandynawskich . nie wspomne ze 1kW z sieci elektrycznej jest o wiele tanszy niz 1kW uzyskany ze spalenia benzyny czy ON
Urządzenie mozna skomponować z tego co dostępne w prawie kazdym sklepie
Wszystkie wiadomości proszę kierować na Brzostek911@o2.pl
Swego czasu interesowałem się Webasto i koszt jest faktycznie nie mały bo około 4 500 zł. Więc trzebaby się zastanowić nad ekonomią zakupu. Jeśli chodzi o dbałość to podobnie jak z klimą, którą nawet zimą należy raz na jakiś czas uruchomić. Zalety posiadania Webasto są bardzo duże, rozgrzany więc mniej obciążony silnik, ciepłe wnątrze, czyste szyby ale faktycznie tylko w połączeniu z pilotem do sterowania. Może w następnym smarku się zdecydujemy. Hmmm czas pokaże.Jeden z naszych klubowiczów szefuje w Webasto i jakby, ktoś był zainteresowany to mogę postarac sie o jakiś rabacik.
Kurcze straszą tą zimą, że będzie ostra dlatego też zastanawiam się nad ogrzewaniem postojowym. W przyszłym tygodniu zadzwonie do naszego klubowicza, który szefuje w Webasto i podpytam co ile i za ile. Jak narazie mam 2 chętnych więc jak ktoś jeszcze myśli o Webasto to dajcie znać może coś utargujemy??
PZD
ponieważ mam webasto od kilku lat w swoim golfie (w smarcie też będzie) to wyjaśnię wątpliwości co do wydajności aku - jak wiemy webasto piec ciągnie od 28 do 45W natomiast wentylator w kabinie do 250W - dlatego użycie webasta jako urządzenia do zagrzania płynu chłodniczego do 85C jest dobrym rozwiązaniem - odpalacie auto - włączacie grzanie na max i macie moment w aucie gorąco natomiast żeby piec zagrzał płyn + kabinę (potrzeba ok 15minut grzania- bo wentylator w kabinie załącza się po 2 minutach od odpalenia pieca) moment wam zeżre akumulator. Dlatego też używajcie lepiej jako urządzenia do zagrzania płynu (silnika + nagrzewnicy) a sam wentylator w kabinie załączajcie dopiero po odpaleniu auta - w takim przypadku nie musi być wsadzony bezpiecznik 25A w polu 2