Cześć. Mam od kilku miesięcy problem ze skrzynią biegów,- jest to półautomat. Jadę sobie Smarcikiem, ładnie zmienia biegi np. z 1 na 2, później z 2 na 3 i dochodzi do momentu kiedy jest 3tyś. obrotów powinna wskoczyć 4 a jego żyłuje na tych 3tyś i za cholere 4 nie wskakuje. Nawet nie reaguje na gaz powyżej tych 3tyś. bo wyżej obroty nie idą, jedyna szansa to odpuścić na 5 sekund pedał gazu, obroty spadają, wcisnąć znowu gaz i wtedy wrzuca 4 albo zmienić na manualną zmianę i samemu wrzucić 4 bieg. Czasem jest tak przy zmianie z 2 biegu na 3 bieg czasem z 4 na 5, dochodzi do 3tys. obrotów i nie wrzuca wyższego biegu.
Często trzeba włączając się do ruchu na autostradzie rozpędzić to auto, a tu strach bo albo wrzuci bieg, albo nie i ktoś ci w tyłek wjedzie.
Wiązki mam sprawdzone, wszystko z nimi ok, olej w skrzyni wymieniłem, aktuator wyczyszczony i nasmarowany, sprzęgło też wydaje się być ok. Nie mam już pomysłu. Wywala następujący błąd. Proszę koledzy pomóżcie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.11.2021, 18:39 przez Karolqq94.)
Nie znam się na 454 ale miałem tak samo w 450 CDI,obroty max 3000 i nie chciał zmieniać biegów w automacie,powodem takiego stanu rzeczy był uszkodzony zawór EGR co powodowało wejście silnika w tryb awaryjny.Być może u Ciebie jest tak samo tym bardziej że, na zdjęciu widać błąd recyrkulacji spalin,ale jak już pisałem wcześniej, nie znam się na 454,może inni użytkownicy 454 wypowiedzą się na ten temat.
Według mnie masz kłopot z nastawnikiem biegów. To te dwa silniczki zamontowane na skrzyni. W środku tych silniczków są enkodery oparte na halotronach i magnetyzowanym pierścieniu, który lubi pękać. Wtedy czasem może pojawić się problem, bo sterownik zlicza kroki tego silnika i jak zliczy źle to bieg nie wejdzie. Może akurat tak się u Ciebie złożyło, że trafiło na 'czwórkę', chociaż na jedno przełączenie biegu te silniki i tak wykonują wiele obrotów... Wypadałoby je zbadać. Ewentualnie aktuator sprzęgła, ale gdyby to on, to pewnie na wielu biegach miałbyś ten problem. W razie czego mam od dzisiaj SD, więc gdyby był problem mogę trochę pomóc.
Wydaje mi się że kluczowe w opisie problemu jest stwierdzenie że obroty max 3000, czyli sugeruje to tryb awaryjny,jeżeli silnik nie wejdzie na odpowiednie obroty to skrzynia nie zmieni biegu.
Egr czyściłem ostatnio, ale trafna uwaga, musze tez sprawdzic ten trop. Zauważyłem też, że najczęściej dzieje się to przy dużym obciążeniu dla silnika np. wyjazd na autostradę, muszę się rozpędzić, a droga idzie delikatnie pod górę, przychodzi moment zmiany biegów i wtedy występuje problem. Kolego Mart_000 chętnie skorzystam z pomocy. Odezwę się na Pw. Tak czy inaczej sprawdzę te dwa tropy i dam znać co i jak, napewno się komuś w przyszłości przyda.
Mam uszkodzony zbiornik podciśnienia, wężyk który doprowadza do niego podciśnienie jest urwany, a sama końcówka na którą wchodzi wężyk jest złamana więc ,,nasi tu byli,, . Z kolei z tego zbiorniczka idzie wężyk do egr i gdzieś tam jeszcze więc bardzo możliwe, że tu poniekąd tkwi problem. Zamawiam nowy zbiornik z weżykami i dam znać co dalej bo dziś znowu wywaliło check engine i nowe błędy...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.11.2021, 21:30 przez Karolqq94.)
Bardzo mi się podoba ten komunikat o zwarciu do plusa czujnika ciśnienia na cylindrze numer 10... ))
W ramach standardu OBD jest chyba tylko pewna grupa kodów, które są faktycznie zestandaryzowane, te związane z emisją chyba. Reszta to trochę wolna amerykanka, dlatego uniwersalne programy na Androida komunikujące się przez ELM327 pokazują czasem bzdury...
Czekam na nowy zbiornik podciśnienia. A co do tych błędów to Google mówi, że mogą występować przez wadliwą pracę elektrozaworu oleju przekładniowego. Czy wgl coś takiego występuje w 1.5cdi bo nie mogę nic na ten temat znaleźć?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.11.2021, 16:08 przez Karolqq94.)