speedykielce
Liczba postów: 989
Dołączył: Aug, 2017
Reputacja:
14
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Kielce
smart fortwo 450 cabrio cdi, passion, 2001
speedykielce 04.04.2019, 22:14
(04.04.2019, 22:12)speedykielce napisał(a): (04.04.2019, 22:04)IRIAD napisał(a): (03.03.2019, 20:52)speedykielce napisał(a): (03.03.2019, 17:13)DawidWarsaw napisał(a): @speedykielce: Przecież lanie paliwa pod korek do trzeciego odbicia i to jeszcze przelewanie co jest bardzo niedobra praktyka. Nie powinno się tak robić.
Dlaczego: https://youtu.be/7k1lTeTaDic
a teraz w temacie tego wątku powiem tak że ja mam model 451 czyli skrzynia biegów 5 biegowa ale silnik ten sam bo mam przedlifta. No i spalanie wygląda następująco:
- 5l/100km po mieście w Warszawie dynamiczna jazda i trochę w korkach ale jednocześnie stosując ekojazdę tam gdzie się da czyli unikanie hamowania bez sensu jeżeli z daleka widzę że jest się czerwone światło.
- 4,6l/100km na autostradach i ekspresówka mokro z prędkością od 120-140 km/h
- 3,5l/100km jadąc bardzo oszczędnie w trasie 80-110 km/h bez gwałtownego przyspieszania nie hamowania. Wystarczy zdjąć wężyk podciśnienia z kolektora... spalanie spada do 3.5 4 max.... tyle że relanium wskazane bo bez turbo kiepsko przyspieszy:p
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
chyba wężyk nadciśnienia? niewielka różnica prawda? Hmm. No w sumie masz rację zwłaszcza w CDI. W benzynie bywa tam i pod ciśnienie . Hehe źle opisałem sorki. Ale wiadomo o co chodzi pzdr.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka Dodam że to było w kontekście zartobliwym. Oczywiście nie polecam tego robić... Ja tak jeździłem z dobry miesiąc po zakupie auta zanim doszedłem dlaczego auto nie jeździ jak powinno.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Smart 450 cdi cabrio
Marceli99
Liczba postów: 32
Dołączył: Jul, 2018
Reputacja:
1
Imię: Marcel
Skąd: Polska
smart fortwo 451 cdi, pulse, 2007
Marceli99 27.07.2019, 20:59
Znowu potwierdza się fakt, że 450 cdi mniej palił niż 451 cdi mimo tego samego silnika. :v
Parokrotnie w 450 schodziłem do 3 litrów, a czasem nawet mniej. Nie miałem sprawnej klimy i jeździłem naprawdę ekonomicznie.
Teraz w 451 przy jeździe z pracującą klimą od czasu do czasu - nie mogę zejść poniżej 4.7.
W obu przypadkach jest to jazda po ścisłym centrum i czasami obwodnicą.
Automat także w 451 pracuje bardziej nerwowo i czasami ciągnie na 1 biegu nawet do 30 km/h!! Nie mam obrotomierza, jednak na ucho jestem w stanie wyczuć, że przeciąga te biegi za długo. Próbowałem jeździć na trybie manualnym, jednak efekty są raczej marginalne.
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
450 ma 6 biegów. Druga sprawa którą smart robi to że jak jest zimny silnik to dłużej trzyma każdy bieg i póki się nie rozgrzeje to piłuje zanim zmieni.
Star diagnoza trójmiasto.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.07.2019, 21:35 przez LAZY..)
krzyss
Liczba postów: 4.096
Dołączył: Sep, 2010
Reputacja:
79
Imię: Krzysiek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo C 453 cabrio, sunray, 2017
Ma, pali mniej, skrzynie są KOMPLETNIE INNE.
speedykielce
Liczba postów: 989
Dołączył: Aug, 2017
Reputacja:
14
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Kielce
smart fortwo 450 cabrio cdi, passion, 2001
speedykielce 30.07.2019, 21:54
(30.07.2019, 19:56)DawidWarsaw napisał(a): Tylko czy tak naprawdę szósty bieg w Smarcie dieslu ma sens? Przecież powyżej 110 km/h i tak już na piątym biegu silnik walczy, a na szóstym to już... Może być nawet za bardzo obciążony. Czy przełożenia do piątego biegu były jednakowe w 450 i 451? Hehe.... no dobre dobre...
Dawid z całym szacunkiem ale nie wiem czym Ty jeździsz bądź jeździłes ale w CDI 5 a 6 to są różne przełożenia i 6 dużo daje... wybacz że się zasmialem ale to nie dotyczy tylko smarta... Po to są skrzynie 4ro 5cio i 6cio by spełniały swoje funkcje. I spełniają... W jednym z moich aut ( bez reklamy bądź anty reklamy marki) na 5 mając 3 tyś obr/min przyłączam na 6 i mam 2800 obr/min. Niby nic ale jednak bardzo dużo.... W innym aucie różnice mam ponad 500obr/min....
I wcale nie oznacza to że w tym pierwszym jest zła skrzynia.... Poprostu jest inny silnik i inne może mieć przełożenie w stosunku obciazenia.
Podobnie jest w smartach...
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Smart 450 cdi cabrio
Marceli99
Liczba postów: 32
Dołączył: Jul, 2018
Reputacja:
1
Imię: Marcel
Skąd: Polska
smart fortwo 451 cdi, pulse, 2007
Marceli99 22.09.2019, 23:26
Ostatnio jeżdżąc głównie po zakorkowanym mieście średnie spalanie w 451 cdi wyszło mi 4.2 l. Będę próbował zejść poniżej 4, bo naprawdę sprawia to frajdę.
Teraz zmieniłem paliwo z BP Ultimate na V-powera, różnica na baku to 15 zł. Silnik pracuje dużo przyjemniej. Mniej odczuwalne są drgania. Już tankując Ultimate z BP była ogromna różnica względem marketowego diesla.
Jeżeli na v-powerze spalanie będzie też takie ładne bądź niższe to zacznę je lać częściej.
psuwacz
Liczba postów: 1.411
Dołączył: Nov, 2015
Reputacja:
33
Imię: Wojciech
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Szczecin
smart fortwo 450 cdi, pure, 2004
smart fortwo 451 cabrio, BRABUS, 2008
smart fortwo 450 cdi, passion, 2005
psuwacz 23.09.2019, 19:16
Ja od pewnego czasu twierdzę, że to wyrzucanie pieniędzy. Różnice w spalaniu żadne, spała się trochę czyściej (wyższe normy dopuszczalnego zasiarczenia i wyższa liczba cetanowa - 45 zamiast 44). Zasadniczo warto zapytać, skoro np. Shell tak straszy, że silnik Ci zarośnie i wtryski się skoksują - co oni mają w tym nalewaku "nie-premium", że tak straszą... Największą różnicę widać w najnowszych autach z DPF, bo wszyscy producenci dodają obecnie uszlachetniacze zapobiegające zarastaniu filtra, co mi nie robi różnicy, bo i tak co najmniej raz w miesiącu uderzam w jakąś trasę... No i mój 450 CDI dalej pali równe 5 litrów na 100 co bym nie robił.
Marceli99
Liczba postów: 32
Dołączył: Jul, 2018
Reputacja:
1
Imię: Marcel
Skąd: Polska
smart fortwo 451 cdi, pulse, 2007
Marceli99 24.09.2019, 22:07
(23.09.2019, 19:16)psuwacz napisał(a): Ja od pewnego czasu twierdzę, że to wyrzucanie pieniędzy. Różnice w spalaniu żadne, spała się trochę czyściej (wyższe normy dopuszczalnego zasiarczenia i wyższa liczba cetanowa - 45 zamiast 44). Zasadniczo warto zapytać, skoro np. Shell tak straszy, że silnik Ci zarośnie i wtryski się skoksują - co oni mają w tym nalewaku "nie-premium", że tak straszą... Największą różnicę widać w najnowszych autach z DPF, bo wszyscy producenci dodają obecnie uszlachetniacze zapobiegające zarastaniu filtra, co mi nie robi różnicy, bo i tak co najmniej raz w miesiącu uderzam w jakąś trasę... No i mój 450 CDI dalej pali równe 5 litrów na 100 co bym nie robił.
To ewidentnie coś nie styka. Mój poprzedni cdi tzn. 450 palił rzadko kiedy więcej niż 4 litry (w mieście). 5 litrów aby mieć obecnie w 451 to musiałbym jechać non-stop 140 i z każdych świateł startować do setki minimum. Co prawdopodobnie mogłoby się zakończyć i tak wynikiem mniejszym niż 5 litrów.
Zdzisław
Liczba postów: 3
Dołączył: Oct, 2019
Reputacja:
0
Imię: Zdzisław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdynia
smart fortwo 450 cdi, 2000
Zdzisław 30.12.2019, 21:50
Witam.
Podłączę się do wątku.
Mam smarta 450 od 4 , i na początku spalanie oscylowało wokół 4 - 4,5 litra. Ostatni pomiar wyszedł mi 5,5 litra ale jeżdżę tylko po mieście, spod świateł startuję "ostro" ( aby Ci Więksi się spinali, a ja abym nie był zawalidrogą). Tankuję od czterech lat Lotos Dymamic Diesel i nie miałem(odpukać) żadnych problemów z EGR, mimo jazdy tylko po mieście - 10 km. Po zakupie przejechałem autostradą ponad 100 km przy prędkości non stop 140 km/h i po tej przejażdżce silnik zaczął od razu lepiej pracować. Brak problemu z EGR mam nadzieję jest spowodowany moim zdaniem dobrym paliwem, gdyż jak już wspomniałem jazdy robię w mieście 2 x 10 km dziennie.
Pozdrawiam Wszystkich
Życząc Pomyślności w Nowym Roku.
Zdzisław
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Dziś Gdynia była w miarę przejezdna. Wczoraj jak Ergo Arenę wypuścili to był paraliż we wszystkich kierunkach i spalanie mocno wzrosło.
Star diagnoza trójmiasto.
|