Mam pytanie bo są różne opinie co do silników benzynowych i dieslowskich.Ile przejechaliście sami,by odbyć remont silnika? Nie interesuje mnie to,że samochód miał 120 000 jak go kupiliście i na 150 000 musieliscie robić remont,bo stany liczników są manipulowane.Intersesują mnie i ciekawią indywidualne spostrzeżenia co do tych silników.Ja powiem co słyszałem że benzynowce wytrzymują 100 000,a dieslowskie wiele wiecej...ile to jest wiele?
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
[450] Silniki CDi - żywotność
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
na przebieg silnikow najwiekszy wplyw ma sam kierowca mialem smarta benz ktory przejechal 127tys i na upartego zrobil by jeszcze troche bo zuzycie oleju nie bylo jeszcze takie duze,teraz ten smart ma 150 i lata na oryginalnym sprzegle,a przy drugim po 60 juz musialem robic remont,w dieslach panowie lataja ponad 200tys
Ostatnio znalazłem kartke z wymiany oleju...co sie okazało,że licznik został cofnięty o 100 000 km! Mam silnik Cdi i dlatego tak mnie interesuje żywotność tego silnika.
My w naszym Smerfie CDI mamy nastukane prawie 200K KM i śmiga żywotność nieporównywalna Albo raczej brak błędu konstrukcyjnego tak jak w benzynach
http://ziemann.net.pl/signum/2de.jpg for4
Ja i mój nie smart ForFour http://smartklub.pl/modules/newbb/viewto...mpost51575
Według kartki i stanu licznika u mnie wychodzi na dziś 230 000km.Według mechanika mercedesowskiego z silnikiem jest wszytsko ok,ale ciągle interesuje mnie na jak długo będę mógł na niego liczyć.Może ktoś miał tego pecha z remontem silnika.
powiem Ci tak. Nie martw się na zapas, bo to nic nie da. Ciesz się jazdą, DCI to naprawdę udana konstrukcja. Znam auto o przebiegu 314 tk. i nadal jeździ na oryginalnej turbinie.. A swoją drogą to pewnie była okazja? Dobrze utrzymane autka mają zawsze swoją cenę, aby tanio kupić,musi być b.duży przebieg lub bicie.
Wystarczy przed zakupem zerknąć na ceny w Niemczech i będziesz mógł wstępnie ocenić co masz zaoferowane.
Cabrio 451 Ultimate RS LINK do poprzedniego wcielenia>>> http://smartklub.pl/t-robsonwawa-smart-e...pasa--4476
moj silnik CDI skonczyl sie na 227 tys km ale przyczyna byl zaslepiony EGR turbina ma 260 tys km przebiegu i smiga
PKO - mógłbyś trochę rozwinąć temat ?
Swojego Smarta kupiłem rok temu. Po pół roku zauważyłem, że cieknie mi olej zaraz przed EGRem na tym łączniku dwóch metalowych elementów. Okazało się, że kupiłem autko z zaślepionym EGRem właśnie w tym miejscu. Przy okazji rozkręcania wymyłem go dokładnie i usunąłem zaślepkę... W zeszłym tygodniu Smarcik zupełnie stracił moc, zaczął mocno kopcić na czarno itd. W weekend dobrałem się znowu do EGRa i okazało się, że jest zupełnie zapchany... Szczelina wewnątrz miała ok 4-5 mm... Reszta to sadź, nagar, nie wiem jak to inaczej opisać, ale ciężko to było rozbić śrubokrętem... Wyczyściłem go dokładnie i wsadziłem z powrotem tą zaślepkę. Tankuje praktycznie tylko dobre paliwo (BP Ultimate, Shell V-Power itp.), co 5 tys leje STP do wtryskiwaczy, w zimę Skyyda. Podejrzewam, że przyczyną tak szybkiego zapchania mogły być krótkie trasy (mam 3 km do pracy) i ogólnie korki w Wawie, bo z tego co się orientuje, to EGR działa tylko na wolnych obrotach na postoju, a w czasie jazdy się wyłącza (?) W sumie teraz nie wiem, czy zostawić zaślepione, czy po prostu raz na pół roku czyścić ten cały EGR... Dlaczego zaślepienie EGRu było przyczyną skończenia się silnika u Ciebie ? Szukałem na forum jakiegoś tematu odnośnie EGRu - zaślepiać, czy nie i z tego co widzę głosy są podzielone, ale nikt nie piszę dlaczego tak i dlaczego nie. Zdziwiło mnie też to, że ani na evilution, ani na fq101 nic nie pisali na ten temat. Czyżby problem dotyczył tylko Smartów jeżdżących na polskim paliwie ?
nie wolno zaslepiac zaworu EGR w silnikach CDI!!!
zadam pytanie czy dolewasz oleju do silnika jak tak to w jakich ilosciach co ile km ?? moj smarcik tzn silnik pracuje na maksymalnych obrotach, po zaslepieniu EGR przejechaniu ok 30 km mialem dwie plamy oleju na podlodze i pusta miske olejowa Po wyjeciu blaszki wyczyszczeniu calego ukladu i uzupelnieniu oleju w silniku przejechalem ok 10.000 km . Cala ta operacja zakonczyla sie zatarciem silnika i kupa problemow, wiec nie polecam !!!
PKO z całym szacuinkiem ale nie zgadzam sie z tezą aby zaślepinie dopływu spalin do zaworu EGR mogło by być przyczyną uszkodzenia silnika.Wycieki oleju z powodu nieudolnego zaślepienia dopływu spalin owszem ale nic więcej.
Zdecydowanie częsciej sie zdarza ze po czyszczeniu EGR zbyt uporczywym odkręca sie nakrętka przepustnicy M5 , wpada w cylinder , klepie denko tłoka i zanim wpadie zakleszcza pierścienie powodując przytarcie cylindra. Miałem kilkukrotnie do czynienia z takim uszkodzeniem wracając do tematu dyskusji 230 tyś km dla cdi to spory przebieg ale jeśli silnik był by na wykonczeniu to pojawiły by sie problemy z odpaleniem przy niskich temperaturach . w cdi bardziej awaryjny jest osprzęt silnika niż sam silnik , rozszzelnia sie cooler , urywa wirnik w turbinie lub sporo wcześniej rzyga olejem z obudowy aluminiowej, zaczyna szarpać sprzęgło , pózniej po dłuzszym postoju na czerwonym swietle zapala pomaranczowy trójkąt po czym nie mozna wrzucić biegu , na zimnmp zwłaszcza zima pojawiaja sie wycieki z pompy paliwa , pęka obudowa alernatora , wyciera sie rolka paska wielorowkoweo powodując upierdliwe piszcznie po wpadnięciu w kałuże pomimo napięcia paska ,zapycha sie przepustnica egr, pękają gumowe węze dolotu powietrza - to większośc usterek cdi o większym przbiegu Wszystkie wiadomości proszę kierować na Brzostek911@o2.pl |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Tempomat 450 CDI | laifrat | 14 | 1.473 |
09.04.2023, 05:16 Ostatni post: laifrat |
|
[450] Spalanie 0.8 cdi | 440 | 270.359 |
14.09.2021, 22:24 Ostatni post: zlomek433 |
||
[450] Spalanie Smart Fortwo 450 CDI, spala sporo powyżej danych statystycznych | @Inth@ | 8 | 5.778 |
22.11.2017, 07:59 Ostatni post: MariuszB |
|
450 CDI brak 6 biegu - pomoże ktoś ? | trawnik | 11 | 5.869 |
27.09.2017, 07:23 Ostatni post: Lolek |
|
Smart 450 800 cdi baterie do pilota | kamilo86 | 3 | 3.253 |
13.05.2017, 20:41 Ostatni post: LAZY. |
|
[450] Tryb awaryjny CDI 450 2003r | ZielinskiJarek | 17 | 7.563 |
28.02.2017, 08:42 Ostatni post: obwd-crash |
|
Poszukuję bagnetu do 450 0,8 cdi | 14c69 | 2 | 2.776 |
12.12.2016, 23:22 Ostatni post: bornxm |
|
[450] Cabrio CDI ogrzewanie vs Coupe CDI | MariuszB | 11 | 7.226 |
26.03.2016, 18:16 Ostatni post: MariuszB |
|
smart 450 CDI obrotomierz z benzyny | Filos51 | 3 | 3.373 |
06.05.2015, 20:33 Ostatni post: obwd-crash |
|
Żywotność silników | 24 | 22.339 |
09.09.2010, 16:05 Ostatni post: Szupryk |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości