Mam propozycje zebysmy podzielili sie informacjami na temat przyczyn utraty mocy (zwlaszcza w benzynowych F2). Jak narazie spotkalem sie nastepujacymi propozycjami:1) brudny filtr powietrza-utrudnione zasysanie powietrza zwlasza na wyzszych obrotach wiec komp sie przelacza na tryb awaryjny,
2) uszkodzona sonda lambda-wiadomo, w efekcie tez tryb awaryjny
3) uszkodzony pedal gazu- choc nie do konca mnie to przekonuje, bo to w koncu najzwyklejszy potencjometr wiec jak nie dziala to zawsze
I to na tyle jesli chodzi o moja wiedze. Piszcie prosze jak wygladaja wasze doswiadczenia na ten temat i czy jedynym sposobem przywrocenia mocy jest odlacznie akumulatora na kilka sekund.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.02.2013, 09:02 przez rogas.)
Raczej proponuje skupic sie przypadkach gdy silnik jest w dobrej kondycji a problem pojawia sie przy wkreceniu silnika na wysokie obroty. Wtedy to nastepuje przejscie w tzw tryb awaryjny: slabe przyspieszenie i v max cos okolo 80km/h do 90 km/h
KamiloVsky
Liczba postów: 735
Dołączył: Mar, 2010
Reputacja:
0
Imię: Kamil
Skąd: Zarzetka (mała wioska 80 km od wawy)
KamiloVsky
10.03.2010, 18:55
Tryb awaryjny???? czy to jakiś rodzaj zabezpieczenia???
Małe jest piękne;]
andrzejmc
Liczba postów: 622
Dołączył: Dec, 2009
Reputacja:
1
Imię: Mc.Finger
Skąd: Kielce (CK)
andrzejmc
10.03.2010, 20:44
Silnik przechodzi wtryb awaryjny kiedy w układzie sterującm jego pracą(Smart ma układ wtrysku paliwa tzw.wielopunktowy)zostanie wykryta jakaś nieprawidłowość tj.czujniki wysyłają nieprawidłowe wartości sygnałów lub nie wysyłają ich wcale.
Sprawdzane i porównywane są wartości sygnałów z czujników:
-czujnika temp.chłodzącej silnik
-czujnika zasysanego powietrza
-sondy lambda
-elektronicznej przepustnicy(czujnik położenia)
-potencjometru pedału gazu(charakterystyka logarytmiczna lub liniowa)
-czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym
-czujnika prędkości obrotowej
-czujnika położenia wału korbowego-uszkodzenie powoduje unieruchomienie silnika
Komputer sterujący pracą silnika zastępuje wtedy nieprawidłową wartość przez wartość zakodowaną w pamięci (tzw.mapa) przechodzi w tryb awaryjny -(zmniejszenie mocy silnika) i sygnalizuje to zaświeceniem żółtej lampki z ikoną silnika -check engine.
Błąd zostaje w pamięci nieulotnej i można go wykryć za pomocą odpowiednich programów diagnostycznych .
W moim smarcie nie zapala sie zadna kontrolka a sprawdzenie komputera nie wykazalo zadnych bledow ( tak przynajmniej twierdza mechanicy u ktorych smart teraz czeka na naprawe) wiec jedyny objaw to poprostu utrata mocy i likwiduje ja odpiecie akumulatora.
andrzejmc
Liczba postów: 622
Dołączył: Dec, 2009
Reputacja:
1
Imię: Mc.Finger
Skąd: Kielce (CK)
andrzejmc
10.03.2010, 21:18
Tak to wygląda na papierze ,bo komp sterujący nie wykrywa usterek mechanicznych np. uszkodzonego regulatora ćiśnienia paliwa,zacinającego się okresowo wtryskiwacza czy zapchanego filtra paliwa.
filtr powietrza zostal wymieniony w pierwszej kolejnosci, ale dzieki za podpowiedz co do reszty. Jakies inne propozycje? Problem polega tez na tym ze przebywam w kraju w ktorym smart to dziwadło drogowe i problem z diagnostyką czy zakupem części jest ogromny
Devil
Liczba postów: 815
Dołączył: May, 2009
Reputacja:
1
Imię: Mirek
Skąd: Świnoujście,Sosnowiec
Jeżeli zabrudzona jest ośka w turbinie,po rozgrzaniu silnika,może wchodzić w tryb awaryjny.Nie jest to sygnalizowane żadną kontrolką.Następuje spadek mocy.
W którym to kraju smart jest dziwadłem?