Muszę Ci powiedzieć że po wzmocnieniu sprężyny nie ten samochód się zrobił teraz jazda to czysta przyjemność naprawdę polecam i nie jest z tym aż tak wiele roboty.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
[450][451][452] FAQ Aktuator - modyfikacje
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
To jest normalny silnik prądu stałego - komutatorowy z magnesem pierścieniowym .
Tu jest fotka http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/for...uator.html
hmmm fajnie się to wszystko czyta tylko nurtuje mnie jedno.
Co szlag trafi pierwsze ?? i dlaczego Niemcy nie zrobili tego budując i testując to auto. Nie są zacofani technologicznie aż tak. kusi mnie taka przeróbka ale też strach ogarnia. Moje auto zmienia biegi szybciej niż inne ,sami użytkownicy innych smartów to stwierdzili. Nawet palcem tam nie tknąłem ,raz jeden mistrz podregulował mi tylko sprzęgło.
Tak czytam i czytam o tej przebudowie aktuatora i jakoś mam wrażenie, że to całe poprawianie nijak się ma do samej zasady działania tegoż urządzenia. Wzmocnienie sprężyny ma jakiś tam minimalny wpływ na to że silniczek ma odrobinkę lżej przy wyciskaniu sprzęgła, ale jest małe ale !!!
Aby wysprzęglić i zmienić bieg silnik aktuatora musi wykonać kilka obrotów aby przesunąć półksiężyc w pozycję wysprzęglony. Jak rozumiem to jest to silniczek stałoobrotowy i czas jaki jest potrzebny na wykonanie tej operacji jest niezmienny. Jeśli nawet zyskamy jakieś tysięczne ułamki sekundy przy wciskaniu sprzęgła ( wzmocnienie sprężyny) To ta wzmocniona sprężyna spowolni operację odwrotną.Większy wpływ ma tu raczej dobre smarowanie eliminujące jakieś zbędne opory. Wydaje mi się to logiczne i trudno mi się tu dopatrzyć jakiś większych zysków czasowych w przełączaniu biegów. Wydaje mi się ,że większy wpływ miało by tu ustawienie aktuatora tuż za granicą ślizgu sprzęgła,(potwierdzał by to przypadek Ziemka-post powyżej) ale też nie jestem tego pewien.Innym rozwiązaniem była by zmiana silniczka aktuatora na mocniejszy(a w zasadzie na szybszy) Aby tak naprawdę stwierdzić ,że taka przeróbka aktuatora coś daje należało by zmierzyć czas przyspieszenia, w powtarzalnych warunkach, przed modernizacją i po modernizacji. Soorki ale takie refleksje nasuwają mi się przy czytaniu postów w tym temacie.
Cabrio 451 Ultimate RS LINK do poprzedniego wcielenia>>> http://smartklub.pl/t-robsonwawa-smart-e...pasa--4476
Słusznie zauważyłeś że aby czerpać maksymalnie ile się da z przeróbki aktuatora należy również wzmocnić silnik a konkretnie podnieść jego obroty i na tym etapie właśnie się zatrzymałem gdyż muszę kilka spraw dopracować.Czy warto nie będę się wypowiadał to mogą ocenić tylko ci którzy mają to przerobione bo gdybanie i wróżenie z fusów chyba mija się z celem.A poza tym u sąsiadów właśnie za tą podkładkę pod sprężynę płacisz 130 ojro.
Co do wypowiedzi kolegi Ms2 to że fabryka czegoś nie robi na tyle ile pozwala rozwój technologiczny od razu, jest tylko czynnikiem marketingowym.Jako przykład mogę podać sławny silnik 1,9 tdi gdzie moc na początku tej jednostki była chyba w okolicy niecałych 80 koni a potem można było nabyć wersje 160 konne zaznaczam fabryczne!!!
Piotr zapłacił, ale dzięki niemu wielu może pomyśleć nad zmianami. Myślę że należało by za to postawić Łysemu Beczkę browaru
Myślę, że merc może celowo nie pracować nad szybką skrzynią, bo jak zauważyć można obserwując auta w segmentach, to im wyższy segment tym lepsze osiągi. Nie przystoi aby seryjny smarcik robił setkę w 8s,i bił auta co najmniej po dwakroć droższe. W moim rozumieniu, gdyby aktuator zastąpić dźwigną i linką z 3 pedałem można by uzyskać najszybszy czas.Najprostrza wersja przeróbki. Wystarczy odpowiednia linka, dodatkowy pedał hamulca(najlepiej wersja z anglika) i pospawać mechaniczną dźwignię w miejsce aktuatora.Bądź pokusić się o zmianę budowy aktuatora, na napędzaną linką. Ale autko miejskie ma nie męczyć kierowcy, więc jest jeszcze inne powiedzmy teoretyczne rozwiązanie. Palec aktuatora zastąpić inną dłuższą wersją pracującą w polu elektromagnesu.Wymagało by to założenia jakiegoś amortyzatora uderzenia aby nie zniszczyć sprzęgła, ale można się pokusić . Zmiana w 0,1s zamiast w 0.6 -1.0s może zachęcić do eksperymentu. To też tylko w ramach takiego sobie dumania. Co do wzmocnieni silnika aktuatora,zdaję sobie sprawę z tego że to by wpłynęło na szybkość zmiany, ale jest kolejne ale. Jak przezwoisz wirnik z użyciem cieńszego drutu to nie wytrzyma on zwiększonego przepływu prądu (a taki się pojawi przy zwiększonym obciążeniu oporu mechanicznego sprzęgła. W ten sposób koło się zamyka i pozostaje cieszyć się emocjami związanymi z zabawą w podkładki, smarowanie itp. Więc DOBREJ ZABAWY A tu moje wyobrażenie jak w teori zastąpić silnik aktuatora klasyczną linką .Proszę nie traktować tego jako instrukcji tylko jako założenie teoretyczne !!!
Cabrio 451 Ultimate RS LINK do poprzedniego wcielenia>>> http://smartklub.pl/t-robsonwawa-smart-e...pasa--4476
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
[450][452] FAQ trzy poziome kreski na wświetlaczu | 96 | 94.236 |
19.03.2024, 20:24 Ostatni post: Kanapa |
||
[450][451][452] FAQ Pilot (kluczyk) - problemy, wymiana baterii i inne | SP7KH | 98 | 136.095 |
15.08.2023, 09:23 Ostatni post: berthold61 |
|
[450] 450 FAQ Turbina Naprawa, Regeneracja itd | Kanapa | 19 | 26.364 |
15.04.2021, 14:17 Ostatni post: obwd-crash |
|
[450] FAQ - Fotorelacja Montaż Systemu Audio tzw tub w smarcie | ziemus | 44 | 38.013 |
06.12.2015, 15:10 Ostatni post: psuwacz |
|
[450] FAQ naprawa Halogenów | TomekBomek | 12 | 14.650 |
07.12.2014, 16:25 Ostatni post: frygi |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości