piotrasta
Liczba postów: 172
Dołączył: Nov, 2015
Reputacja:
1
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Bydgoszcz
smart fortwo 450 cdi, 2001
piotrasta
15.08.2017, 21:42
Witajcie
Mam problem coś zepsuło mi pasek po ok 3 miesiącach i 3kkm przebiegu w moim 450 CDI.
W związku z tym przejrzałem wszystko i na kole alternatora mam płytkie rowki na kole na wale rowki są głębokie, na pompie wody jest zupełnie gładko. Na kole wału mam 6 rowków a na alternatorze 5 rowków. Czy tak powinno być?
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash
16.08.2017, 07:54
Jak możesz daj zdjęcia.
Wiem, że w modelu cdi z 2006 roku był inny - szerszy 5PK pasek napędu alternatora.
Może ktoś kiedyś zamienił w Twoim aucie jedno z kółek nas niewłaściwe ?
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Lolek
Liczba postów: 2.618
Dołączył: Apr, 2006
Reputacja:
42
Imię: Ludwik
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, passion
Logika pokazuje że powinno być tyle samo rowków na kołach pasowych co i na pasku, jedno koło całkiem gładkie jest ok. Koło altka najbardziej się zużywa, je trzeba wymieniać najczęściej, a może pasek był za mocno napięty?
piotrasta
Liczba postów: 172
Dołączył: Nov, 2015
Reputacja:
1
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Bydgoszcz
smart fortwo 450 cdi, 2001
piotrasta
21.08.2017, 11:42
koło na alternator dorobione zobaczymy co będzie za 3kkm
Lolek
Liczba postów: 2.618
Dołączył: Apr, 2006
Reputacja:
42
Imię: Ludwik
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, passion
Pamiętaj że dla auta znacznie zdrowiej by pasek był napięty trochę za słabo niż trochę za mocno. Ja reg. tak by po porannym rozruchu trochę piszczczał ale nie za długo, max 5 sek.