Sory, idzie zima, a ja nauczony doświadczeniem dokopuje temat
Czy ktoś, coś o tym"restryktorze"? Ma ktoś u siebie? Co to za ustrojstwo?
Czy ktoś, coś o tym"restryktorze"? Ma ktoś u siebie? Co to za ustrojstwo?
(17.01.2012, 21:03)Pradziad napisał(a): Bolączką na niską temperaturę silnika w CDI jest instalacja restryktora pomiędzy termostatem a dolotem cieczy chłodzącej do trójnika. Dla znających język wyspiarzy polecam wątek na: Club Smart Car. Link: Thermostat CDI. Ja u siebie zainstalowalem ten restryktor w troche innym miejscu ale efekt jest ten sam. Przy porowniu budowy termostatow DIesel/Benzyna latwo sie domyslec dlaczego restryktor wydaje sie byc sensownym rozwiazaniem. Konstrukcja termostatu jest jaka jest, mam tu na mysli ten maly otworek przeplywowy z tym malym grzybkiem (zdjecia na forum). Jak uda sie kupic termostat gdzie ten otworek bedzie zorientowany na godz. 12 to mamy szczescie i nic nie potrzeba majstrować. Jak nie trafimy to ciecz przeplywa caly czas i obieg jest otwarty.
Jezdze z tym juz 11000km i bez problemu mam 3 kropki a spalanie wrocilo do normy z racji wlasciwej cieploty silnika, no i zima w srodku cieplo.