W czasie wczorajszej ulewy wyszedł problem z nadmuchem na przednią szybę.
Na maksymalnych obrotach dmuchawy (wyło niemiłosiernie), praktycznie brak przepływu w otworach pod szybą.
Wajcha (pozioma z prawej) po przesunięciu maksymalnie w prawo, sama lekko się cofa do przedostatniej pozycji.
Przy przytrzymaniu ręka na ikonce szyby, też nie zwiększa się przepływ powietrza pod nią.
Zapewne coś blokuje przełączenie "czegoś tam".
Właśnie - przełączenie czego i jak się tam dostać.
Domyślam się, że trzeba rozmontować połowę przodu, ale nic nie znalazłem w sieci na ten temat, lub nie umiem sformułować zapytań dla wuja google.
Jakieś podpowiedzi?
Cała nagrzewnica z dmuchawą jest zamontowana wewnątrz samochodu pod deską ,a sterowanie klapami jest za pośrednictwem linek,być może się poblokowały.Dojście do linek przy klapach nagrzewnicy jest od strony pasażera, trzeba zanurkować pod deskę,jeżeli to nie pomoże czeka cię demontaż deski żeby dojść do całego mechanizmu sterowania.
(18.06.2020, 07:30)chris2 napisał(a): Cała nagrzewnica z dmuchawą jest zamontowana wewnątrz samochodu pod deską ,a sterowanie klapami jest za pośrednictwem linek,być może się poblokowały.Dojście do linek przy klapach nagrzewnicy jest od strony pasażera, trzeba zanurkować pod deskę,jeżeli to nie pomoże czeka cię demontaż deski żeby dojść do całego mechanizmu sterowania.
Dziękuję.
Tak na wszelki wypadek - w sprawie rozebrania deski - znasz może linki do poradników?
http://www.fq101.co.uk/ https://www.evilution.co.uk/
Na tych stronach znajdziesz praktycznie wszystko.Sam uczyłem się z tych stron,demontażu deski również,tylko musisz poszukać.Evilution jest płatne,ale bez opłacenia też można się dużo dowiedzieć.
Na zdjęciu - chyba ta "wajcha" odpowiada za przełączanie klapki?
Ani drgnie. Przesuwanie suwakiem na desce nic nie zmienia. Widać mały (!) ruch do góry, przy skrajnym lewym położeniu suwaka.
Bezpośrednio ręką, na elemencie ze zdjęcia nie da się. Na siłę nie chciałem, bo to plastik i bije sie urwać.
Zapieczona linka?
Jednym słowem czeka mnie rozebranie całości?
P.s.
Może zdjąć pętelkę z elementu i spróbować kleszczami pociągnąć w dół?
P.s.2
W oryginale ma tam nie być żadnej osłony na te elementy?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.06.2020, 08:06 przez BogdanHa.)
Zdejmij linkę z klapki i zobacz czy jest zablokowana linka czy klapka,linkę spróbuj rozruszać np. kleszczami ciągnąc ją w dół.Na tych elementach nie ma w oryginale osłony.
Trochę, ale tylko trochę się wyjaśniło. Wajcha jako taka pracuje lekko - to linka gdzieś po drodze ma opór. Zauważyłem jednak, że gdy suwak na desce jest w pozycji "na szybę", wajcha na dole otwiera na cały regulator dziurę "na nogi". Faktycznie na szybę wieje trochę więcej, ale jednak dość słabo. Nie usunie to pary z szyby w przyzwoitym tempie.
Podpowiedzcie, czy u was też ta klapka otwiera się "na nogi" (dałem cudzysłów, bo dziura jest i tak częściowo zasłonięta od strony kabiny)?
Od 450-tki nie możesz za dużo wymagać,to nie jest nowoczesne auto gdzie po załączeniu nawiewu na szyby para znika w kilka sekund,technologia w Smarcie jest trochę jak z malucha.,ma działać nieważne że mało skutecznie.A co do wajchy na dole-jest to obieg zamknięty nawiewu, powietrze nie jest pobierane z zewnątrz lecz spod nóg.Skoro słabo wieje po załączeniu na pobieranie powietrza z zewnątrz,to może masz zapchany filtr kabinowy ( o ile jest ) lub zatkaną kratkę w podszybiu.
(18.06.2020, 17:42)chris2 napisał(a): Od 450-tki nie możesz za dużo wymagać,to nie jest nowoczesne auto gdzie po załączeniu nawiewu na szyby para znika w kilka sekund,technologia w Smarcie jest trochę jak z malucha.,ma działać nieważne że mało skutecznie.A co do wajchy na dole-jest to obieg zamknięty nawiewu, powietrze nie jest pobierane z zewnątrz lecz spod nóg.Skoro słabo wieje po załączeniu na pobieranie powietrza z zewnątrz,to może masz zapchany filtr kabinowy ( o ile jest ) lub zatkaną kratkę w podszybiu.
Rozumiem, że to taki nowocześniejszy maluch.
Piszesz o pobieraniu powietrza z dołu, ale jak przesuwam prawy poziomy przełącznik w prawo "na szybkę", to otwiera klapkę "na nogi" i dmucha jak opętamy. Pionowy lewy przełącznik mam na pobieranie z zewnątrz.
Dlatego zdziwiłem się, że suwak otwiera bardziej nawiew na nogi niż na szybę. Nie wiem jak skonstruowany jest cały moduł dmuchawa-rozdzielacz.
EDIT
Już pojąłem co pisałem o wciąganiu powietrza spod nóg. Obok dziury wylotowej z klapką (bardziej na prawo) jest coś zasłoniętego jakimś materiałem. To zapewne ten obieg z wewnątrz.
Kurcze - leżąc i świecąc komórką niewiele można zobaczyć.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.06.2020, 18:50 przez BogdanHa.)
Sprawdziłem u siebie. Jak mam na szybe to na nogi noe podaje. Jak na nogi to na szybe nie podaje... na środkowych nie wiem bo nie używam nie lubie wiatru w twarz