Cześć Wszystkim.
Jestem tu nowy wiec na poczatku prosze o wyrozumialosc.
Ostatnio wymieniłem w moim Smarq (FORTWO Pulse, 2001r 800CDi 41KM),
olej w skrzyni biegów (mam soft-touch), na ATF zgodny z Dextron III.
Zalałem dokładnie 1,4L., olej już delikatnie zaczął wyciekać korkiem wlewu,
więc sądzę że ilość była OK.
Przejechałem kilka kilometrów na testy i skrzynia pracowała rewelacyjnie,
czułem zdecydowaną poprawę jej pracy, łagodnie i szybko zmieniała biegi.
Następnego dnia po przejechaniu jeszcze kilku moze kilkunatsu km skrzynia zaczeła mi wariować,
slizga się, szarpie i mam wrażenie że źle wysprzęgla (jakby strzelał ze sprzęgła przy ruszaniu).
Olej zmieniałem już dwukrotnie pierwszy raz ATF FEBI, wczoraj MOTUL ATF, zgodne z DEXTRON II i III.
Wydaje mi się, że powinienem zalać skrzynie olejem typu 75W90 GL4-5 zamiast ATF.
Testowo zmieszałem olej stary spuszczony ze skrzyni z nowym ATF i co dziwne nowy olej opadł jak kamień na dno.
Domniemam więc, że różnią się gęstością (nie chciał się zmieszać ze starym).
Pytanie brzmi:
Czy 75W90 GL4-5 będzie odpowiedni ?
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
Dodam, że oleju nie ubyło i skrzynia przed wymiana pracowała prawidłowo.
Jestem tu nowy wiec na poczatku prosze o wyrozumialosc.
Ostatnio wymieniłem w moim Smarq (FORTWO Pulse, 2001r 800CDi 41KM),
olej w skrzyni biegów (mam soft-touch), na ATF zgodny z Dextron III.
Zalałem dokładnie 1,4L., olej już delikatnie zaczął wyciekać korkiem wlewu,
więc sądzę że ilość była OK.
Przejechałem kilka kilometrów na testy i skrzynia pracowała rewelacyjnie,
czułem zdecydowaną poprawę jej pracy, łagodnie i szybko zmieniała biegi.
Następnego dnia po przejechaniu jeszcze kilku moze kilkunatsu km skrzynia zaczeła mi wariować,
slizga się, szarpie i mam wrażenie że źle wysprzęgla (jakby strzelał ze sprzęgła przy ruszaniu).
Olej zmieniałem już dwukrotnie pierwszy raz ATF FEBI, wczoraj MOTUL ATF, zgodne z DEXTRON II i III.
Wydaje mi się, że powinienem zalać skrzynie olejem typu 75W90 GL4-5 zamiast ATF.
Testowo zmieszałem olej stary spuszczony ze skrzyni z nowym ATF i co dziwne nowy olej opadł jak kamień na dno.
Domniemam więc, że różnią się gęstością (nie chciał się zmieszać ze starym).
Pytanie brzmi:
Czy 75W90 GL4-5 będzie odpowiedni ?
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
Dodam, że oleju nie ubyło i skrzynia przed wymiana pracowała prawidłowo.