Wczoraj jadąc autostradą A1 i A2 do Warszawy (nie Smartem) zacząłem się zastanawiać , jak jest z dbaniem o silnik w CDI na takich długich trasach. Szykuje się w dość długą jak na mnie trasę i się zastanawiam, jak dbacie o silnik, co ile km / czasu robicie przerwy aby silnik odpoczął, na jakich obrotach najlepiej trzymać cdi, na dłuższej trasie. No i najważniejsze jak długo dajecie pracować wentylatorowi, przed zgaszeniem. Mój maluch ma już na liczniki 196kkm więc pytania wydają się zasadne, a ja nie mam doświadczenia z takimi maleństwami, jeśli idzie o silnik.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Dbanie o silnik cdi
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Silnik jest ok
Nawet 1300 km pracował bez przerw na tankowanie Miałem program i nic się nie dzialo na powrocie z Montecao za jednym ciągiem W tym dwie godziny snu i motor pracował. Bardziej bałem się o rozrusznik jak o motor 120 km/h to dobra prędkość Łysy 13 pozdrawia
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK
1200km w 10 godzin, z prędkościami powyżej 150km/h i jedną 15 minutową przerwą na tankowanie przy około 240 tys. km przebiegu. Obecnie prawie 326 tys. i nadal nawet oleju nie trzeba dolewać między wymianami.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
RAZ się zapomniałem - prosto po zjechaniu z automatu wyłączyłem silnik. Po restarcie cztery kropki, a potem trzy poziome kreski mądry Piksel upomniał mnie, że tak się nie robi. Po następnym restarcie wszystko wróciło do normy, ale generalnie w trasie nawet potrafię nie gasić na tankszteli lejąc ropę. To z resztą nie benzyna, więc ryzyko pożaru praktycznie zerowe. Trasy raczej latam na "zaklepane", oleju nie bierze, działa zacnie. Najważniejsze - dać się schłodzić olejowi, żeby się nie koksował na korpusie turbiny w 800 gradusach...
Wysłane z mojego STV100-4 przy użyciu Tapatalka
Generalnie motor jest bardzo trudny do zabicia i jest na to wiele przykładów z tego jak i innych for tematycznych.
Takie przykłady nie są odosobnione i mówią dobitnie jak bardzo udaną jednostką jest 0.8 CDI od Mercedesa... Cytat:1200km w 10 godzin, z prędkościami powyżej 150km/h i jedną 15 minutową przerwą na tankowanie przy około 240 tys. km przebiegu. Obecnie prawie 326 tys. i nadal nawet oleju nie trzeba dolewać między wymianami. Inny przykład jaki został zamieszczony tu na forum (użytkownik z IT, motor ori od nowości) Podstawowa kwestia to wymiana oleju na czas + wolne rozgrzewanie i chłodzenie. F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
&
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Było "Jak rozpoznać silnik do remontu" a jest dyskusja o wszystkim | azghr1982 | 11 | 8.605 |
03.06.2014, 15:37 Ostatni post: Gal |
|
Silnik napędzany Torem - tankujesz raz na 100 lat :) | Sebartus | 2 | 3.425 |
21.02.2009, 23:45 Ostatni post: Guest |
|
Silnik | 9 | 4.222 |
02.12.2006, 17:58 Ostatni post: roadster |
||
Problem - silnik sie przegrzewa w moim FT CDI | 3 | 3.701 |
24.11.2006, 09:23 Ostatni post: Guest |
||
Fabrycznie wzmocniony silnik CDI Fortwo ???!!! | 7 | 3.587 |
06.06.2006, 08:19 Ostatni post: Guest |
||
ile może mieć koni silnik mojego smarta ? | 14 | 13.006 |
13.04.2006, 00:07 Ostatni post: Siwek |
||
Kupie silnik do smart fortwo | Siwek | 0 | 2.781 |
28.11.2005, 18:01 Ostatni post: Siwek |
|
For Two CDI pali mi ok 5 litrów,ile wam palą CDI ???? | 4 | 3.507 |
18.07.2005, 19:27 Ostatni post: Guest |
||
Paranoja!!! wymieniaja mi silnik na gwarancji | sherlock | 0 | 2.083 |
21.04.2005, 12:31 Ostatni post: sherlock |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości