Witam wszystkich. Spodobal nam sie Smart, a ze wiarygodnych informacji na jego temat jest malo, wiec jestem tutaj. Mam nadzieje, ze Wy wtajemniczeni pomozecie nam rozwiac nasze watpliwosci. Zona chce auto wyrozniajace sie no i przede wszystkim bezawaryjne. Mysle, ze Smart jest idealny, tylko czy bezawaryjny?? !! Czytalem juz troche i czesto sprzedajacy pisza o remontach silnika co daje do myslenia, szczegolnie ze szukamy auta z malym przebiegiem i w dieslu.
Wszelkie info na temat Smarta mile widziane. Z gory dziekuje.
Devil
Liczba postów: 815
Dołączył: May, 2009
Reputacja:
1
Imię: Mirek
Skąd: Świnoujście,Sosnowiec
Darek,
Jak żona chce się wyróżniać to tylko cabrio (ja swojej takiego kupiłem zdjęcia w galerii).W kwestii usterek,tak jak kolega napisał,diesle nie są tak awaryjne.Mamy od roku diesla i nic się nie psuje,przejechaliśmy 30 tyś.
Jakim budgetem dysponujeszi co chcesz z wyposażenia?
15tom
Liczba postów: 286
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
0
Imię: tomasz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Kielce
jasne tylko cabrio,wyglada swietnie ,a mnie dzieki cabrio pojawila sie mala lysinka (taki wykret, no ale logiczny nie?)
Gantz
Liczba postów: 1.805
Dołączył: Oct, 2002
Reputacja:
19
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart roadster, passion, 2004
Z tą łysinką to mnie 15 TOM wystraszyłeś a jak miałem zamiar od wiosny roadsterkiem bez daszku śmigać, hmmm muszę to przemyśleć albo lans albo włosy. A poważnie musisz określić budżet bo od tego nalezy wyjść chyba, że jest w miarę nie ograniczony to lecimy z wyposażeniem. Powodzenia.
życie jest po to, żeby spełniać swoje marzenia
andrzejmc
Liczba postów: 622
Dołączył: Dec, 2009
Reputacja:
1
Imię: Mc.Finger
Skąd: Kielce (CK)
andrzejmc
27.02.2010, 18:17
System recyrkulacji spalin (EGR - od ang. Exhaust Gas Recirculation) jeden z kilku stosowanych systemów zmniejszenia zanieczyszczeń w spalinach stosowany w nowoczesnych pojazdach z silnikami spalinowymi tłokowymi. Zasada działania układu polega na wprowadzaniu do układu zasilania silnika pewnej ilości spalin. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje:
-przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
-obniżenie temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki paliwowo-powietrznej
-utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC)
Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie.
Do optymalnej pracy systemu niezbędne jest odpowiednie dawkowanie ilości spalin dostarczanych do komory spalania, które jest zależne od aktualnego obciążenia silnika (możliwości zubożenia mieszanki). W silnikach o zapłonie iskrowym z powrotem wprowadza się do 25% objętości spalin o temperaturze blisko 650 °C. Natomiast w silnikach o zapłonie samoczynnym do 50%, w wyniku czego temperatura jest ograniczana do 400-450 °C[. W związku z tym wymagane bywa stosowanie dodatkowej chłodnicy spalin. W celu osiągnięcia zadanych parametrów system współpracuje z układem wtryskowym oraz zapłonowym, a także wykorzystuje odczyty z sond tlenu oraz czujników temperatury.
Występują dwa rodzaje rozwiązań konstrukcji systemów EGR:
-rozwiązania wykorzystujące recyrkulację wewnętrzną ? w trakcie suwu ssania opóźnione zostaje zamknięcie zaworów wylotowych, przy pozostawieniu otwartych zaworów dolotowych. Takie rozwiązanie powoduje pozostanie części spalin w komorze spalania, jednakże wymaga zastosowania zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych układu rozrządu oraz jest mniej skuteczne od układów zewnętrznych. Dlatego rozwiązania takie występują w silnikach, dla których ważne jest utrzymanie parametrów zewnętrznych pracy (silniki szybkoobrotowe i wysilone) rozwiązanie z wewnętrzną recyrkulacją spalin jest też stosowane w dwusuwowych, wolnoobrotowych silnikach wielkiej mocy (silniki okrętowe czy stacjonarne generatory prądu). Zabieg podnoszący energię spalin, obniżający emisję NOx oraz niedopalonych węglowodorów. Zastosowany tam zabieg konstrukcyjny polega na zmniejszeniu przekroju okien dolotowych a tym samym zmniejszeniu ilości powietrza przepłukującego.
-zewnętrzne układy recyrkulacji ? spaliny pobierane są z kolektora wylotowego, a następnie kierowane do układu ssącego. Za odpowiednie dawkowanie odpowiedzialny jest zawór recyrkulacji. Nowoczesne zawory wyposażone są w czujnik temperatury oraz układy określające ich stopień otwarcia.
Awarie układów recyrkulacji spalin
Do najczęstszych awarii układu należy zablokowanie zaworu, co może być spowodowane nagromadzeniem się nagaru lub nieszczelnością przewodów doprowadzających podciśnienie lub spaliny. Awarie te mogą skutkować uszkodzeniem sondy lambda, zakłóceniami w pracy jednostki napędowej i dymieniem z układu wydechowego lub tzw. szarpanie podczas jazdy.
Żródło Internet