Może komuś się przyda kto myśli o zmianie na 453. Moje spostrzeżenia po pierwszym 1000 km.
Co mi się podoba:
- świetnie dopracowany system na uderzenie bocznego wiatru, w 450 i w 451 to był dramat nawet przy lekkich powiewach
- rewelacyjny promień skrętu
- świetne zawieszenie, na zakrętach trzyma się jak pendolino
- fajny komputer pokładowy w zegarach i smart media system - brakuje informacji ile można przejechać na paliwie, spalanie średnio pokazuje prawdę przy dużej ilości krótkich przebiegów.
- pomimo zwykłych H4 fajne światła - brakuje automatycznego wyłączania świateł drogowych jak coś nadjeżdza
- większy bagażnik
- duże lusterka
- swietne wspomaganie kierownicy
- bardzo wygodne fotele (brakuje elektryki ustawiania)
- sterowanie w kierownicy rewelacyjne i super intuicyjne
- wbudowany sim do usług live
- doświetlanie zakrętów halogenami - nadal nie wiem po co włączają się obydwa przy włączeniu wstecznego
- zamykana na klucz klapa serwisowa
- lepiej rozwiązana osłona dachu niż w 451
Co mi się nie podoba:
- start-stop - fatalny czas reakcji. Totalnie niezrozumiałe jak można to było tak spierniczyć. Nie korzystam.
- spalanie w mieście - przy przesiadce z dwóch (450, 451) cdi na benzynę trochę szok ale spodziewałem się tego
- system ostrzegania o odległości do samochodu poprzedzającego - nie wiem na co to jeśli nie hamuje (w moim drugim samochodzie system ten nie tyle ostrzega co po prostu hamuje albo zwalnia w zależności od sytuacji)
- czujnik deszczu mam wrażenie, że działa jak chce. średnio radzi sobie przy mżawce i przy wolnej jeździe nawet przy ustawieniu najwyższej czułości.
- dramatycznie ustawione pasy (zakupienie uchwytów rozwiązało problem)
- smród spalenizny jak się wysiada z samochodu. Miałem to w innym nowym samochodzie. Przeszło po 3000 km
- brak hamulca postojowego elektrohydraulicznego-to już standard
- nie ogarniam systemu ogrzewania/klimatyzacji-trochę skomplikowane. Mocno paruje przednia szyba-coś jest nie tak z wentylacją. W 450 i 451 nie miałem tego problemu
- schowek na okulary totalnie bez sensu. Żadne okulary, które mam nie mieszczą się (jest za płaski)
- brak sterowania głosowego (poza niemieckim)
- rozdzielczość kamery cofania mogłaby być wyższa
- brak czujników parkowania z przodu
- hill assist w 451 był stanowczo lepiej rozwiązany. Nie było czujnika przechyłu tylko każde wciśnięcie hamulca przy prędkości 0 km/h powodowało 1 sekundową blokadę. W 453 jest to na czujniku przechyłu. Przy niskim przechyle hill assist nie działa.
Ogólne wrażenie super no i jak się zawraca to miło się patrzy na obserwujących. Ktoś mnie zapytał czy to ma obydwie osie skrętne
Czekam na lifting i na lampy na ledach matrycowych - zapłacę każde pieniądze.
Co mi się podoba:
- świetnie dopracowany system na uderzenie bocznego wiatru, w 450 i w 451 to był dramat nawet przy lekkich powiewach
- rewelacyjny promień skrętu
- świetne zawieszenie, na zakrętach trzyma się jak pendolino
- fajny komputer pokładowy w zegarach i smart media system - brakuje informacji ile można przejechać na paliwie, spalanie średnio pokazuje prawdę przy dużej ilości krótkich przebiegów.
- pomimo zwykłych H4 fajne światła - brakuje automatycznego wyłączania świateł drogowych jak coś nadjeżdza
- większy bagażnik
- duże lusterka
- swietne wspomaganie kierownicy
- bardzo wygodne fotele (brakuje elektryki ustawiania)
- sterowanie w kierownicy rewelacyjne i super intuicyjne
- wbudowany sim do usług live
- doświetlanie zakrętów halogenami - nadal nie wiem po co włączają się obydwa przy włączeniu wstecznego
- zamykana na klucz klapa serwisowa
- lepiej rozwiązana osłona dachu niż w 451
Co mi się nie podoba:
- start-stop - fatalny czas reakcji. Totalnie niezrozumiałe jak można to było tak spierniczyć. Nie korzystam.
- spalanie w mieście - przy przesiadce z dwóch (450, 451) cdi na benzynę trochę szok ale spodziewałem się tego
- system ostrzegania o odległości do samochodu poprzedzającego - nie wiem na co to jeśli nie hamuje (w moim drugim samochodzie system ten nie tyle ostrzega co po prostu hamuje albo zwalnia w zależności od sytuacji)
- czujnik deszczu mam wrażenie, że działa jak chce. średnio radzi sobie przy mżawce i przy wolnej jeździe nawet przy ustawieniu najwyższej czułości.
- dramatycznie ustawione pasy (zakupienie uchwytów rozwiązało problem)
- smród spalenizny jak się wysiada z samochodu. Miałem to w innym nowym samochodzie. Przeszło po 3000 km
- brak hamulca postojowego elektrohydraulicznego-to już standard
- nie ogarniam systemu ogrzewania/klimatyzacji-trochę skomplikowane. Mocno paruje przednia szyba-coś jest nie tak z wentylacją. W 450 i 451 nie miałem tego problemu
- schowek na okulary totalnie bez sensu. Żadne okulary, które mam nie mieszczą się (jest za płaski)
- brak sterowania głosowego (poza niemieckim)
- rozdzielczość kamery cofania mogłaby być wyższa
- brak czujników parkowania z przodu
- hill assist w 451 był stanowczo lepiej rozwiązany. Nie było czujnika przechyłu tylko każde wciśnięcie hamulca przy prędkości 0 km/h powodowało 1 sekundową blokadę. W 453 jest to na czujniku przechyłu. Przy niskim przechyle hill assist nie działa.
Ogólne wrażenie super no i jak się zawraca to miło się patrzy na obserwujących. Ktoś mnie zapytał czy to ma obydwie osie skrętne
Czekam na lifting i na lampy na ledach matrycowych - zapłacę każde pieniądze.