Wg mnie przy wymianie silnika 1:1 nie trzeba nic zmieniać w sofcie. Nie wiem, czy nie jest wpisany nr seryjny silnika (skoro wychodzi z rozkodowania VINu), ale to pewnie i tak wprowadza się w razie czego ręcznie, jest wybity gdzieś na korpusie. Ja mam najprawdopodobniej wymieniony cały silnik w smart center w Dreźnie, ale też nie mam na to papierów. To są tylko przypuszczenia potwierdzone pewnymi poszlakami. Tak samo, jak to, że mam wymienionego SAMa, najprawdopodobniej turbo i sprzęgło.
Skrzynia sama w sobie też jest bezobsługowa, natomiast trzeba komputerem (SD) nauczyć smarta ustawienia sprzęgła (a dokładniej jego punktu otarcia) po demontażu / montażu siłownika, zwanego tu z angielskiego / niemieckiego aktuatorem.
Jest to też operacja, którą warto robić regularnie, przynajmniej przy okazji wymiany oleju.
Skrzynia sama w sobie też jest bezobsługowa, natomiast trzeba komputerem (SD) nauczyć smarta ustawienia sprzęgła (a dokładniej jego punktu otarcia) po demontażu / montażu siłownika, zwanego tu z angielskiego / niemieckiego aktuatorem.
Jest to też operacja, którą warto robić regularnie, przynajmniej przy okazji wymiany oleju.