(08.02.2021, 11:50)maciekpkow napisał(a): Gotową kostkę wkładasz i już a zworkę gimnastykujesz się, liczysz odpowiednie piny i wkładasz. Zrobiłem sobie taką kostkę. Kupiłem samą wtyczkę gniazda obd, zlutowałem odpowiednie piny i voila.
No dobra, mogę sobie zrobić pstryczek ale czy jest możliwość wyłączyć esp a żeby został abs?
Myślałem że istnieje coś takiego na zasadzie jakiegoś chipa wpinanego w obd i pozwoli zarządzać po ludzku tym systemem esp. Znalazłem na allegro nawet taką kostke wpinaną w odb z włącznikiem. Rozumie że jest to zwykła zworka, ktoś sobie zrobił? Od zwykłej zworki różni się tylko estetyką i praktycznością, bo działa na tej samej zasadzie?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.02.2021, 22:06 przez marcintju.)
Nie ma innych rozwiązań, zworka, zworka w obudowie, bezpieczniki, może jak ktoś potrafi to i soft- no ale soft jeżeli się da to masz to wyłączone na stałe.
Wow, nigdy chyba o tym nikt nie wspomniał na forum. Warto to przetłumaczyć na nasze i umieścić w poradnikach z własnymi zdjęciami. Jestem ciekaw czy zadziała to jak należy.
Przyznam że jazda bez tych systemów w smarcie w warunkach zimowych to proszenie się o zaliczenie rowu. Wczoraj obkręciło mnie 360' na prostej drodze, szczęście że nic nie jechało, przyznam że jechałem trochę za szybko, dobrze że zatrzymałem się na poboczu, także strat nie było. Kuźwa nawet bym tego nie wyłączał gdyby nie problem z dojazdem z podwórka do głównej drogi. To gaszenie silnika i czekanie aż systemy wrócą też jest wkurw...
W tym linku co podałeś tam jest podłączany włącznik podświetlany esp, prawie że oryginał .
Stąd więcej połączeń itd...
Ale żeby zrobić samo wyłączenie esp to wystarczy odnaleźć ten kabel zółto-niebieski we wiązce i go zmasować, np. dorabiając włącznik on/off podłączony do masy?
Gdzie szukać tego kabla od esp?
Tłumaczenie tekstu z linku, cyt.:
"Wreszcie, najważniejszy przewód znajduje się pośrodku głównej wiązki przewodów, która wychodzi z modułu ESP na spodzie samochodu, gdy wchodzi do kabiny."
Do anglika wchodzi się z prawej , do wersji EU z lewej. Robiłeś sobie taki wyłącznik u siebie? Jakby nie trzeba było wyłączać silnika żeby esp wróciło to jest to genialna przeróbka! Napisz coś więcej, proszę uprzejmie .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.02.2021, 10:07 przez marcintju.)
Cześć.
W przedlifcie, mam 2000, wtyczka w OBD zbierająca 2 pisy wyłącza ESP (trust), natomiast ABS działa w dalszym ciągu, Sprawdziłem u u siebie.
Po wyłączeniu systemu Trust zaświeca się kontrolka z trójkątem, Kontrolka ABS pozostaje zgaszona.
Poniżej zdjęcie mojej wtyczki OBD z wyłącznikiem, teraz mogę czekać na zimę.