LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Nie ma co się sprzeczać, zastosowanie 4 diod w szeregu to dobre rozwiązanie bo nie świecą lekko po wyłączeniu się oświetlenia- niejeden miał z tym kłopot. Jak znajdę pudełko z diodami to zrobię test jaki prąd pobiera taki zestaw przy napięciu 12-14,4V.
Przy stopie to rezystor ma najciężej bo odkłada się na nim sporo prądu, zrobił bym podobny patent jak w lampce kabiny i powinno być git. Z punktu widzenia lutowniczego to jest więcej zabawy by to połączyć, ale dłużej ten patent wytrzyma.
Warto to na sucho przetestować i wybrać najlepszą kombinację.
DaSza
Liczba postów: 1.805
Dołączył: Jan, 2011
Reputacja:
40
Imię: Darecki
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ursus
smart fortwo 451 mhd, 2010
To nie sprzeczka tylko dyskusja
Sprawdziłem, cztery 1W PowerLEDy przy zasilaczu 12V w szeregu miały prąd 210 mA, czyli poniżej znamionowego.
Nie miałem zasilacza na 14,4V, a do Smarta nie chciało mi się iść.
Na :"gwiazdakch" po minucie były lekko ciepłe.
Ale przy 3 w szeregu było już 820 mA, czyli napięcie na pojedynczym LEDzie podniesione o ok. 10% powyżej znamionowego powoduje prawie 2,5 krotny wzrost prądu. I po to musi być jakieś zabezpieczenie prądowe.
Gdyby to było takie proste, że 4 ledy w szeregu załatwiają sprawę, to wszystkie sterowniki stałoprądowe do dziennych byłyby niepotrzebne.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.05.2016, 21:02 przez DaSza.)
damiano.o
Liczba postów: 3.876
Dołączył: Oct, 2013
Reputacja:
91
Imię: Damian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: NEL
smart fortwo C 453 cabrio turbo, blackbeat, 2017
damiano.o 09.05.2016, 21:17
O to to to chciałem powiedzieć ........ tylko prościej i krócej
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Światłą dzienne to inna bajka, tam musi być elektronika jak mają się automatycznie zapalać lub przyciemniać po włączeniu świateł mijania. Hella smartowa daje wszystkie diody równolegle więc potrzebna jest przetwornica by obniżyć napięcie i prąd dla tylu diod. Tu by był wielki opór potrzebny żeby to jako tako działało.
Najlepszym przykładem bez przetwornicowych źródeł światła są żarówki led samochodowe, żarówki led do mieszkań itp. Patent właśnie polega na łączeniu szeregowym diod tym samym nie potrzeba jakiś stało prądowych rozwiązań. Fakt jarają się ale to wina wyśrubowanych konstrukcji producentów by jak najwięcej wydoić diody.
mj_320
Liczba postów: 135
Dołączył: Mar, 2015
Reputacja:
0
Imię: Michał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 0,7, passion, 2003
smart fortwo 451 Turbo, passion, 2012
W tanich żarówkach samochodowych led są faktycznie rezystory, ale to ze względu na to, że ma być tanio. Poprawnie powinny być przetwornice i to regulujące właśnie prąd, a nie napięcie, bo prąd płynący przez leda zmienia się choćby w funkcji temperatury. Czy przetwornica liniowa, czy impulsowa, to już bez znaczenia, jeśli chodzi o fachowość, jednak te drugie oczywiście mają większą sprawność.
Nawet tanie domowe żarówki ledowe 12V, czy 230V mają przetwornice.
Automatyka włączania, czy ściemniania, to inna sprawa. Jako włącznik wystarczy w zupełności zwykły przekaźnik pięciowyprowadzeniowy.
A ledy łączy się szeregowo, aby przetwornice, czy rezystory miały mniej pracy, czyli żeby energia na nich wytracana była jak najmniejsza, anie po to, żeby ich nie trzeba było montować.
Wysłane z mojego MI NOTE Pro przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.05.2016, 22:51 przez mj_320.)
Krzycho2
Liczba postów: 18
Dołączył: Apr, 2016
Reputacja:
1
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Wałbrzych
smart fortwo 450 0,6
Krzycho2 11.05.2016, 08:05
Do kolegi DaSza. Połącz 5 diód w szereg (mówimy o diodach mocy)takich jak moje i zasil je napięciem 12V. Wtedy się dowiesz, co to jest napięcie zapłonu diody ok?
http://www.tme.eu/pl/details/osm5xze1e1e...ptosupply/
[url=http://smartklub.pl/u-dasza--341][/url]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.05.2016, 08:09 przez Krzycho2.)
DaSza
Liczba postów: 1.805
Dołączył: Jan, 2011
Reputacja:
40
Imię: Darecki
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ursus
smart fortwo 451 mhd, 2010
A który z tych parametrów na karcie podaje "napięcie zapłonu" - kiedyś podłączyłem jedną - i okazało się że napięcie zapłonu diody wyniosło 12V
A na poważnie, to rozumiem, że napięcie zapłonu to napięcie od którego fotonki zaczynają wyskakiwać z diody na zewnątrz.
Tylko jaki sens ma ten parametr?
Od ilu fotonów zaczynać to mierzyć?
Jak przy pełnej ciemności dioda zacznie się żarzyć to co? Jaki to ma sens.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.05.2016, 09:22 przez DaSza.)
Krzycho2
Liczba postów: 18
Dołączył: Apr, 2016
Reputacja:
1
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Wałbrzych
smart fortwo 450 0,6
Krzycho2 13.05.2016, 20:19
Pozostawię to bez komentarza.
wallace
Liczba postów: 162
Dołączył: Nov, 2016
Reputacja:
1
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Skąd: PL
smart fortwo 450 cdi, pure, 2006
wallace 23.01.2017, 15:53
Czy jest możliwość poprawnego montażu światełek LED w trzeciej lampie stopu,żeby to działało jak należy? p.s.Czy w ogóle warto (część światełek w oryginalnej lampie padło i coś z tym światłem muszę zrobić).
PatiEK
Liczba postów: 724
Dołączył: Nov, 2016
Reputacja:
15
Imię: Patryk
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2002
Nowa listwa w 3ci stop kosztuje 100-110 pln.
|