Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Modele
STRUKTURA KODU I WYGLĄD JESZCZE NIE POPRAWIANE!

Modele

Prezentacja modeli



• smart City Coupé (fortwo I - 450) – był pierwszym modelem, który wszedł do sprzedaży jesienią 1998 roku, po debiucie rok wcześniej na salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem. 

Model należący do segmentu A, zaliczany też do wyodrębnionej w nim grupy mikrosamochodów. Fortwo to najmniejszy ze smartów i jeden z najmniejszych seryjnie produkowanych aut na świecie. Jak sama nazwa wskazuje, może pomieścić dwie osoby. Początkowo nazywał się City Coupe, nazwa fortwo obowiązuje od 2002 roku. Obecnie na rynku jest druga generacja modelu (smart fortwo II – 451). smart fortwo wyróżnia się wyjątkowo niewielkimi rozmiarami (jego długość to ok. 2,5 m) i awangardową stylistyką, a jego głównym zadaniem było zawsze swobodne poruszanie się w warunkach wielkich aglomeracji miejskich, w których wiecznie brakuje miejsca do parkowania. Występuje także w wersji cabrio oraz kilku wersjach specjalnych, które różniły się od podstawowej głównie stylistyką i wyglądem nadwozia. 

Samochód napędzany był doładowanym 3-cylindrowym silnikiem zamontowanym z tyłu, który oferował moc 33 kW (45 KM) lub 40 kW (54 KM). W roku 2000 pierwsza generacja otrzymała silnik wysokoprężny CDI o pojemności 0,8 l i mocy 30 kW (41 KM), później na rynku pojawiła się odmiana City Cabrio ze zmienioną przednią częścią i zdejmowanym panelem dachowym. Nowe przednie lampy otrzymało później także City Coupe. W roku 2003 pojemność jednostek benzynowych zwiększyła się z 599 cm3 do 698 cm3, a moc wzrosła odpowiednio do 37 kW (50 KM) i 45 kW (61 KM). Montowane silniki benzynowe w tej generacji to m.in.: 0.7 (50 KM), 0.7 (72 KM), 0.6 (61 KM), 0.6 (50 KM), oraz silnik diesla: 0.8 TD (41 KM).

Wersje wyposażenia fortwo: Pure, Pulse i Passion

Produkowany w latach: 1998 - 2007

 


• smart fortwo cabrio – kabriolet (450 cabrio) oparty na modelu smart City Coupé, wszedł do sprzedaży w 2000 roku pod nazwą smart cabrio. Od 2003 roku do sprzedaży weszła wersja po faceliftingu (smart fortwo cabrio).




• smart K – wersja modelu smart fortwo produkowana na rynek japoński (kei car - typowo japoński segment małych pojazdów różnego typu).


• smart crossblade – kabriolet oparty na modelu Smart Fortwo wprowadzony do sprzedaży w 2002 roku (wersja limitowana). 

W roku 2002 pojawiło się studium CrossBlade. smart crossblade to ekstrawagancki pojazd, który po lekkich modyfikacjach wyprodukowano w limitowanej ilości zaledwie 2000 egzemplarzy. To niekonwencjonalne auto nie posiadało dachu, drzwi ani zwykłej szyby przedniej. Kierowca i pasażerowie musieli liczyć na ładną pogodę, gdyż siedzieli po prostu pod gołym niebem. Jak zapewniał producent crossblade jest po prostu "motocyklem na czterech kołach". Mimo braku, ważnych - jak się wydaje - elementów konstrukcyjnych, dzięki przemyślanemu konceptowi crossbalde oferuje niemal taki sam poziom bezpieczeństwa, jak cabrio czy City-Coupé 2002-2005.


• smart roadster (452) – roadster wprowadzony do sprzedaży w 2003 roku, produkcja tego modelu została zakończona w 2005 roku.

Dwumiejscowy smart roadster powstał w 2003 roku i znajdował się w ofercie producenta do sezonu 2005 (ostatnie egzemplarze 2006). Model zaliczany do segmentu A (z racji swoich rozmiarów) lub segmentu H, w którym klasyfikowane są kabriolety. Jego pierwowzorem był prototyp o tej samej nazwie, zaprezentowany trzy lata wcześniej. Łączy typowe dla Smartów cechy, takie jak: kompaktowe wymiary, innowacyjny koncept i ciekawy wygląd. Występuje w dwóch wersjach – smart roadster i smart roadster-coupé (ze stałym tylnym  zadaszeniem). Roadstera można wyposażyć w dach typu hardtop, podzielony na połowę, składany do bagażnika lub dach wykonany z płótna, który można zamykać i otwierać w trakcie jazdy. Wersja coupé posiada "szklaną kopułę" z tyłu (w istocie wykonaną z tworzywa sztucznego), zapewniającą dodatkową przestrzeń bagażową (190 l). Oba modele mają dodatkowy bagażnik pod przednią maską, o pojemności 59 l. Produkcja modelu trwała tylko 2,5 roku (koniec w listopadzie 2005 roku), w tym czasie z fabryki wyjechało ponad 43 tysiące egzemplarzy roadstera, w tym różniej odmiany roadster coupe. W 2006 roku smart sprzedał licencję na roadstera brytyjskiej firmie Project Bimber. Montowane silniki benzynowe w tym modelu to m.in.: 1.4 i V6 (170 KM), 1.4 i V6 BiTurbo (211 KM), 0.7 i (82 KM), 0.7 i Brabus (101 KM), 0.7 i (61 KM).

Produkowany w latach 2003 - 2005


• smart forfour – czteroosobowy model marki Smart oparty o płytę podłogową z samochodu Mitsubishi Colt. Bazował on na koncepcyjnym modelu smart Tridion 4, który zaprezentowany został w 2002 roku. smart forfour to pierwszy model tej marki, który mógł przewieźć cztery osoby. Model należący do segmentu A. Największy i najbardziej konwencjonalny z aut smarta. forfour, jak sama nazwa wskazuje, był zdolny do przewiezienia czterech lub nawet pięciu osób. Powstał w 2004 r. we współpracy z koncernem Mitsubishi  i częściowo opiera się o należący do jego oferty model Colt (m. in. ta sama płyta podłogowa). Jest dostępny, jako konwencjonalny, pięciodrzwiowy hatchback. Ma całkiem funkcjonalne wnętrze, jak na takiego "malucha" – tylną kanapę można przesunąć o 15 cm, tylne siedzenia są dzielone w stosunku 60:40, można złożyć ich oparcia i oparcie przedniego fotela. Bagażnik ma pojemność 270 l. w modelu smart fortwo znajduje się z tyłu. Produkcję Forfour zawieszono w 2006 roku, ze względu na niesatysfakcjonujące wyniki sprzedaży 2004-2006.

Montowane silniki benzynowe w tym modelu to m.in.: 1.5 (109 KM), 1.3 (95 KM), 1.1 (75 KM), 1.0 (63 KM), oraz silnik diesla: 1.5 D (68 KM lub 95 KM).

Wersje wyposażenia: Pulse i Passion

Produkowany w latach 2004 - 2006


• smart fortwo II – 451

Od marca 2007 dostępna jest druga generacja fortwo, o ok. 20 cm dłuższa od pierwszej, z nową ofertą silnikową o oszczędniejszym zużyciu paliwa, nowa skrzynią biegów i zaktualizowanym systemem zapewnienia bezpieczeństwa . Ponownie wykorzystano ramę Tridion i termoplastikowe panele nadwozia, które łatwo wymienić. Wyposażenie obejmuje liczne systemy bezpieczeństwa – oprócz ESP również dwie poduszki powietrzne, ABS czy hydrauliczny asystent hamowania. Długość 2,7 m (o ok. 20 cm więcej od pierwszej generacji) nadal umożliwia parkowanie auta prostopadle do pobocza. Dzięki wydłużeniu udało się przede wszystkim wygospodarować więcej przestrzeni na bagażnik. Koncepcja mikrusa nie zmieniła się, ale ponownie zwiększyła się pojemność silników. Nowa generacja otrzymała litrowe 3-cylindrowe jednostki. Podstawowe benzynowe silniki wolnossące oferują 45 i 52 kW (61 i 71 KM), moc wersji z doładowaniem wzrosła do 62 kW (84 KM). Topowa wersja Brabus oferuje 72 kW (98 KM). W ofercie nie brakuje odmiany z silnikiem wysokoprężnym CDI o mocy 33 kW (45 KM).

Montowane silniki benzynowe w tej generacji to m.in.: 1.0 SOFTOUCH (61 KM), 1.0 (71 KM), 1.0 (84 KM), oraz silniki diesla, takie jak 0.8cdi SOFTOUCH (54 KM), 0.8 CDI (45 KM).

Wersje wyposażenia fortwo: Pure, Pulse i Passion

Produkowany w latach 2007 - dziś


• smart fortwo II cabrio – kabriolet (451 cabrio) oparty na drugiej generacji modelu smarta, tj. fortwo II, wszedł do sprzedaży w 2006 roku pod nazwą smart cabrio II.


• smart fortwo II – 451 MHD – z systemem Micro Hybrid Drive, którego podstawą jest  układ Start/Stop, pojawił się jako premiera na Salonie we Frankfurcie jesienią 2007

Aby jeszcze bardziej obniżyć poziom emisji CO2 silników na benzynę, w Europie smart oferuje wersje smart fortwo MHD (Micro Hybrid Drive) z silnikiem o mocy 52 kW (71 KM) dysponującym inteligentnym systemem start/stop wyłączającym silnik, jeśli kierowca hamuje i prędkość spada poniżej 8 km/h, obniża zużycie paliwa 3-cylindrowej jednostki o ok. 0,4 l (średnie zużycie zmniejsza się z 4,7 do 4,3 l/100 km). Emisje CO2 obniżają się ze 112 do 102 g/km.


 


• smart fortwo II – 451 electric drive – smart drugiej generacji z napędem elektrycznym

Od listopada 2009 roku ruszyła produkcja pierwszych egzemplarzy smarta fortwo Electric Drive z napędem elektrycznym. Druga generacja elektro-smarta ma już za sobą testy w Berlinie i innych miastach europejskich. Jeżdżenie bez emitowania spalin w twardych warunkach codziennego ruchu wielkomiejskiego smart rozpoczął już w 2007 roku w Londynie. Od tego czasu już 100 egzemplarzy smarta fortwo Electric Drive pierwszej generacji jest użytkowanych przez klientów w tym mieście w warunkach praktycznych.

W przeciwieństwie do poprzednika elektrycznie napędzany smart fortwo drugiej generacji jest wyposażony w innowacyjny akumulator litowo-jonowy o wysokiej sprawności firmy Tesla Motors Inc. o pojemności 14 kWh. Technologia litowo-jonowa w porównaniu z innymi akumulatorami zapewnia decydującą przewagę, między innymi wyższą moc, krótsze czasy ładowania, dłuższą trwałość i wysoką niezawodność.  Z tyłu pracuje silnik elektryczny o mocy 30 kW, generujący moment obrotowy 120 niutonometrów, dostępny od razu przy starcie, co zapewnia dobre przyspieszenie i dużą elastyczność podczas jazdy. smarta fortwo Electric Drive można ładować ze zwykłego, domowego gniazdka elektrycznego. Pełne naładowanie akumulatora wystarcza na pokonanie około 135 kilometrów, czyli dystansu satysfakcjonującego w ruchu miejskim. fortwo Electric Drive przyspiesza od 0 do 60 km/godz. w ciągu 6,5 sekundy – równie szybko jak wersja benzynowa, która początkowo w pierwszej fazie przyspieszania zostaje z tyłu. Prędkość maksymalna została ograniczona do wystarczających w ruchu miejskim 100 km/godz. Od 2012 roku uruchomiona zostanie produkcja masowa, a elektryczny smart będzie dostępny w całej sieci dilerskiej.


Create by Devil



 




Menu