smartklub.pl
451 cdi brak doładowania - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 451 - smart fortwo II (http://smartklub.pl/f-model-451-smart-fortwo-ii--67)
+---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--91)
+---- Wątek: 451 cdi brak doładowania (/t-451-cdi-brak-doladowania--20508)

Strony: 1 2


451 cdi brak doładowania - barto69 - 19.08.2022

witam wszystkich ....
potrzebuje pomocy w kwestii mojego smarciocha 
2010 cdi 54 KM
brak doładowania :(((((
EGR zaslepiony , nieszczelności na dolocie znalezione i wykluczone ,wtryski nowe,nowa turbina, silnik pracuje jak na smarta przystało , odpala z obrotu bez kłopotu .
do 2000 obr nie mam doładowania , kopci na czarno .....
ręce mi wyłamuje Smile))))) brak słów i pomysłów 
prosze o pomoc


451 cdi brak doładowania - damiano.o - 20.08.2022

Było podłączenie do StarDiagnosis? Od tego wypadałoby zacząć? Może po wymianie tylu elementów coś wymaga adaptacji lub kalibracji?

Pozdrawiam z RS Concept


RE: 451 cdi brak doładowania - barto69 - 20.08.2022

(20.08.2022, 06:36)damiano.o napisał(a): Było podłączenie do StarDiagnosis? Od tego wypadałoby zacząć? Może po wymianie tylu elementów coś wymaga adaptacji lub kalibracji?
naturalnie wszystko zostało zrobione , błędów brak , wartości rzeczywiste oki , tylko brak doładowania .
nie mam punktu zaczepienia


451 cdi brak doładowania - damiano.o - 20.08.2022

Adaptacje turbo były zrobione albo sprawdzone wysterowanie przez SD?

Pozdrawiam z RS Concept


RE: 451 cdi brak doładowania - obwd-crash - 20.08.2022

(19.08.2022, 23:16)barto69 napisał(a): witam wszystkich ....
potrzebuje pomocy w kwestii mojego smarciocha 
2010 cdi 54 KM
brak doładowania :(((((
EGR zaslepiony , nieszczelności na dolocie znalezione i wykluczone ,wtryski nowe,nowa turbina, silnik pracuje jak na smarta przystało , odpala z obrotu bez kłopotu .
do 2000 obr nie mam doładowania , kopci na czarno .....
ręce mi wyłamuje Smile))))) brak słów i pomysłów 
prosze o pomoc

a od 2000 obr/min jest doładowanie ?

Skąd pochodzi informacja, że brak doładowania ? 
Zewnętrzny - akcesoryjny czujnik i wskaźnik ? czy odczyt parametrów przez gniazdo OBD ?


RE: 451 cdi brak doładowania - barto69 - 20.08.2022

adaptacje wykonane wszystkie , doładowanie sprawdzone SD i na zegarze manualnym
ciśnienie jako takie pojawia się przy 2800 obr natomiast przy 5000 obr dmucha 1bar .......


RE: 451 cdi brak doładowania - Lupak - 20.08.2022

(20.08.2022, 09:13)barto69 napisał(a): adaptacje wykonane wszystkie , doładowanie sprawdzone SD i na zegarze manualnym
ciśnienie jako takie pojawia się przy 2800 obr natomiast przy 5000 obr dmucha 1bar .......

Mnie to wygląda na złe działanie "waste gate" 
Dźwigienka wastegate chodzi luźno bez zacięć? 
Coś było regulowane dokręcane przy tych naprawach


RE: 451 cdi brak doładowania - barto69 - 20.08.2022

jest nówka sztuka kompletna turbina ....
jest totalny brak pomysłu i punktu zaczepienia


RE: 451 cdi brak doładowania - Lupak - 21.08.2022

(20.08.2022, 16:13)barto69 napisał(a): jest nówka sztuka kompletna turbina ....
jest totalny brak pomysłu i punktu zaczepienia

To że nowa nie znaczy że dobrze wysterowana.

Mnie to spotkało przy mechanicznej pompie wtryskowej (silnik Perkins) 
Nówka sztuka z salonu po założeniu kopciła bardziej niż zużyta stara. 
Po oddaniu na reklamację stwierdzono że każdy pompkaż by mi to ustawił w 5min
Na moje stwierdzenie że są pląby i gwarancja -  Pan stwierdził że większość tych pomp wymaga regulacji w maszynie i traci się gwarancję - taka polityka firmy


Wracając do tematu nie upieram się ale wydaje się jakby zawór w położeniu spoczynkowym był za mocno otwarty.
Jeśli masz starą turbinę (nie oddałeś za zakup nowej) możesz porównać długość cięgien i kąt położenia dźwigni wastegate. 
 Jeśli są pląby (farba na nakretkach) to robisz regulacje na własną odpowiedzialność. 
Stracisz gwarancję na turbo - która oczywiście obowiązuje gdy ta była montowana w specjalistycznym zakładzie.


RE: 451 cdi brak doładowania - obwd-crash - 22.08.2022

Max ciśnienie doładowania w cdi to coś około 1,2 bar, zatem 1 bar nie jest źle, mogłoby być lepsze. 
Turbina 450cdi (silnik jest ten sam w 451, nie wiem czy turbina też) po regeneracji też nie pompowała mi max, winne było ustawienie dźwigienki, która była w pozycji częściowo otwartej.


Menu