[450] Różnice po remoncie 600?? - Wersja do druku +- smartklub.pl (http://smartklub.pl) +-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54) +--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66) +---- Dział: Ogólne (http://smartklub.pl/f-ogolne--87) +---- Wątek: [450] Różnice po remoncie 600?? (/t-450-roznice-po-remoncie-600--16070) Strony:
1
2
|
Różnice po remoncie 600?? - denveco - 06.02.2017 Witam. Mam takie pytanie do tych co robili generalny remont w swojej 54 konnej 600. Czy są wyraźne różnice w mocy, spalaniu i ogólnie w charakterystyce pracy silnika. Chodzi mi o kapitalny remont silnika (wymiana panewek korbowych i głównych, szlif lub nowy wał korbowy, nowe tłoki i pierścienie, nowa pompa oleju, szlif głowicy z nową uszczelką, pompa oleju itd.). Czy to jest opłacalna inwestycja i faktycznie auto dostaje swoje drugie życie?? RE: Różnice po remoncie 600?? - LAZY. - 06.02.2017 Po remoncie nie będziesz miał więcej mocy niż fabrycznie Po remoncie odczujesz różnicę w spalaniu oleju. Po remoncie przestaną znikać zawory i elektrody w świecach Remont bloku to jedno, zostaje jeszcze turbina, ewentualnie inny osprzęt jak alternator czy sprzęgło. RE: Różnice po remoncie 600?? - denveco - 07.02.2017 No raczej będę miał więcej mocy niż mam teraz bo przypuszczam że z tych 54KM to 14 albo 20 koni biega po polach jak nie więcej. Olej pali i to dużo średnio na jeden bak paliwa na którym przejdę niecałe 200km to wlewam litr oleju. Druga sprawa to spalanie rzędu 10-12 litrów dlatego zazdroszczę tym co robią ponad 300 - 400 km na jednym baku. Ja średnio robię tych kilometrów raptem 200 i to mało kiedy. To czyli mam rozumieć że olej też będzie palił? Świece mam nowe. Alternator i rozrusznik po regeneracji. Auto ogulnie słabo zbiera się na starcie. Jego prędkość maksymalna to 90 km/h żadko kiedy udaje się dociągnąć do setki. Maksymalnie to wbijam też 5 bieg lale ekka górka i auto wymięka, wtedy redukcja na 4. Szóstego biegu nie wrzucam nigdy bo na szóstce to on w ogóle nie chce jechać. Masakra. Turbina wydaje mi się że kręci bo ją słychać tak więc jest chyba w dobrym stanie. RE: Różnice po remoncie 600?? - LAZY. - 07.02.2017 Jak znika tyle paliwa to się nie dziw że ledwo jedzie. Warto poszukać dla czego tyle chleje paliwa. RE: Różnice po remoncie 600?? - denveco - 07.02.2017 No dziury w baku z pewnością nie ma. Ale ogólnie jest słaby, Auto o mocy 54Km powinien iść jak brzytwa przy takiej małej wadze.. Oleju pali sporo. Co w takim razie innego może być powodem tych 3 przypadłości RE: Różnice po remoncie 600?? - krzyss - 07.02.2017 Dziura w dolocie albo brak turbo... leje paliwem a powietrza za malo. Olej olejem ale palic powinien max 8L RE: Różnice po remoncie 600?? - denveco - 07.02.2017 8 litrów to i tak dużo mi się wydaje na tak małe autko góra 6 litrów, katalogowo podaje chyba nawet niecałe 5. Turbo słychać tak więc ciągnie. RE: Różnice po remoncie 600?? - Lolek - 07.02.2017 Remont silnika nieodzowny. Pewnie stoją pierścienie. RE: Różnice po remoncie 600?? - denveco - 07.02.2017 Skoro kopci na niebiesko to raczej olej dostaje się z dolnej części cylindrów na górną część i olej jest spalany razem z paliwem. Ale czy i to też ma wpływ na wysokie spalanie samochodu? Skoro też ma takie przedmuchy między cylindrami a pierścieniami (słaba kompresja) to i to jest pewnie powodem tego że nie ma siły jechać. Nie mówiąc o ruszaniu pod wzniesienie. No i tak jak wspomniałem, szóstego biegu to ja nigdy nie wrzuciłem bo na piątce ledwo co do 90km/h dociąga. Jak wbije szóstkę to auto nie przyspiesza a wręcz zwalnia. Na piątce ma problem z jechaniem jak widzi lekkie wzniesienie . RE: Różnice po remoncie 600?? - kasiunqa - 07.02.2017 Nasze cabrio paliło olej. Tankowanie baku paliwa do pełna,tankowanie oleju do pełna tyle wpierniczał oleju ale kopa miał i zamykał licznik bez problemu. Spalanie mieściło się w 7l. Pierścienie nie były zapieczone, ale za to cylindry porysowane na maxa. Duże spalanie mogą lać wtryski. Tak wyglądały u nas |