[450][451][452][454] Brabus czy nie Brabus - jak rozpoznać - Wersja do druku +- smartklub.pl (http://smartklub.pl) +-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54) +--- Dział: Motoryzacja (http://smartklub.pl/f-motoryzacja--64) +--- Wątek: [450][451][452][454] Brabus czy nie Brabus - jak rozpoznać (/t-450-451-452-454-brabus-czy-nie-brabus-jak-rozpozna%C4%87--10562) Strony:
1
2
|
Brabus czy nie Brabus - jak rozpoznać - Kanapa - 30.06.2013 Zaczynam w tym dziale ale jak skończymy to przeniosę do ogólnego. Pracy będzie sporo więc proszę o cierpliwość i pomoc. Pełno ogłoszeń na portalach o Smartach w wersji Brabus. Spróbujemy ustalić co jest Brabusem a co nie. Ewentualnie jak rozpoznać Brabusa po zdjęciach i parametrach. Przyjmuję że Brabusem są samochody ze zmodyfikowanym silnikiem (minimum to zmiana oprogramowania) oraz oraz z poprawionym zamieszeniem (dotyczy późniejszych modeli) . Tutaj uwaga - silniki modyfikowane przez Brabusa miały/mają inne części niż standardowe wersje. Dodatkowo fabryczne wersje o zwiększonej mocy mają z automatu inne nastawy zawieszenia! Pamiętajmy o tym bawiąc się korektami i programami. Okazuje się przy okazji, że było/jest wiele modeli które w serii posiadały elementy wyposażenia od Brabusa. Spróbujemy również opisać te modele. Fortwo 450 i roadster 452 Podstawowy silnik benzynowy miał 599 cm3 i występował w następujących wersjach: 45 KM (33 kW), 54 KM (41 kW); 61 KM (45 kW); 70 KM (52kW) - silnik zmodyfikowany przez Brabusa przez zastosowanie pakietu SB1. Po lifcie w 2002 zwiększono pojemność do 698 cm3, moc w wersjach podstawowych wzrosła do: 50 KM (37 kW), 61 KM (45 kW); 75 KM (55 kW)- silnik firmowany przez Brabusa; 90 KM - modyfikacja silnika w roadsterze przez zastosowanie pakietu SB2. 101 KM (74 kW) - Brabus Ultimate 101 oraz roadstery. Fortwo 451 po zmianie modelu w roku 2006. 84 KM (120 Nm) - silnik podstawowy 999 cm3 z turbiną. 98 KM (140 Nm) - firmowany przez Brabusa. Do 07/2010. 102 KM (140 Nm) - firmowany przez Brabusa. Od 07/2010 BRABUS, BRABUS Xclusive oraz Brabus Tailor. 120 KM (160 Nm) - Smart Brabus Ultimate 120. Forfour 454 122 KM - modyfikacja silnika 1498 cm3 przez zastosowanie pakietu SB3. Zwiększono moc z 109 KM. 177 KM - silnik 1468 cm3 firmowany przez Babus. 450 - ForTwo pierwszej generacji
06/2002 Model specjalny : smart 1st edition Pierwszy zmodyfikowany przez Brabusa. Silnik 599 cm 70 KM (52kW), 100 Nm - zmodyfikowany soft przez Brabusa. Wersje cupe oraz cabrio. Felgi BRABUS Monoblock VI. Przednia oś 195/45 R16, tylnia oś 225/35 R17. Prędkość ograniczona nadal do 135 km/g. Charakterystyczna płytka na silniku SB1. Poszerzenia tylnych nadkoli w formie nakładek- wąskich bananów. http://www.worldcarfans.com/204030113035/smart-brabus-1st-edition http://www.carsbase.com/photo/Smart_Brabus_1st_edition_model_1733.html 450 - ForTwo pierwszej generacji po lifcie
01/2003 Zmiana modelowa: 2nd generation smart Pierwszy oficjalny Brabus dostępny w wersjach cupe i cabrio. Teraz silnik o pojemności 698 cm - 75 KM (55kW i 110 Nm) - silnik zmodyfikowany przez Brabusa. Oprócz softu samochody wyróżniały się następującymi cechami: - prędkość maksymalna ograniczona do 150 km/h, - sportowe zawieszenie, - specjalne wersje felg z poszerzonymi oponami, - zmienione i lakierowane nakładki na progi, - poszerzone tylne błotniki, - zmieniona przednia maska, - wydech z podwójnym centralnym wylotem, - zmodyfikowane elementy wnętrza jak np. zegary z emblematami Brabusa czy nakładki na pedały itp. 06/2003 Model Specjalny: smart edition starblue Z elementów Brabus tylko felgi Monoblock V. Przednia oś 175/55 R15, tylna oś 195/50 R15. Silnik podstawowy - 61 KM (45 kW). http://motoryzacja.interia.pl/news/smart-dla-smakoszy,397271 06/2003 Model Specjalny: smart edition silverpulse Z elementów Brabus tylko felgi Monoblock V. Przednia oś 175/55 R15, tylna oś 195/50 R15. Silnik podstawowy - 61 KM (45 kW) - benzyna oraz 30 kW - diesel. . 06/2003 Model Specjalny: Edition smart fortwo cabrio starblue Z elementów Brabus tylko felgi Monoblock V. Przednia oś 175/55 R15, tylna oś 195/50 R15. Silnik podstawowy - 61 KM (45 kW). 09/2004 MOdel Specjalny: smart fortwo edition nightrun Silnik 75 KM (55 kW) ograniczona prędkość do 150 km/g - silnik zmodyfikowany przez Brabusa. Wyposażenie: Felgi BRABUS Monoblock, 175/50 R 16 przód i 205/45 R 16 tył, wydech BRABUS z osłoną termiczną, 2005 Model limitowany fortwo Brabus Ultimate -smart fortwo 101 Motor 698 ustawiony na 101 KM (74 kW). Zmodyfikowane zawieszenie. Felgi BRABUS Monoblock VI l 5,5Jx16 175/50 R 16 przód i 8Jx17 225/35 R 17 tył. Specjalny układ wydechowy do tej wersji. Wiele innych zmian... http://www.worldcarfans.com/10411299956/brabus-ultimate-101 -- Link do galeri Ultimate 101 -- 02/2006 Model specjalny fortwo Brabus edition red Silnik 698 cm 75 KM (55kW) - silnik zmodyfikowany przez Brabusa. Wersje powstała na podstawie standardowego Brabusa cupe oraz cabrio. Tridon, panele i elementy wnętrza w kolorze "intensiv rot". Wyposażenie: felgi BRABUS Monoblock VI, 16 Zoll, przedni spojler BRABUS; tłumik BRABUS; wnętrze skóra plus alcantara; kierownica sportowa z łopatkami do zmiany biegów; nakładki na pedały z Aluminium. -- Galeria edition red -- 452 - Roadster silnik 698 cm³. 90 KM (66 kW) z pakietem SB2. Moc w wersji Brabus - 101 KM (74 kW). Ciekawostka w wersjach Blackstar i Bluestar zastosowano pakiet modyfikacyjny Brabusa SB2-Performance-Kit. W wyniku tej modyfikacji zwiększono moc ze standardowej 82 KM (60kW) na 90 KM (66 kW). Die Modelle Roadster Brabus und Roadster-Coupé Brabus sind technisch identisch. Die Leistung des Motors wurde von Brabus auf 74 kW (101 PS) gesteigert. Die beiden Versionen waren unter anderem zusätzlich mit einem Sportfahrwerk, 17-Zoll-Alurädern, Sportauspuff, speziellen Anbauteilen (Frontspoiler, Seitenschwellern, Heckspoiler mit mittig angeordnetem Doppelrohrauspuff, Kühlermaske), Aluminium-Applikationen und -Akzentteilen im Innenraum und Voll-Lederausstattung (Sitze, Armaturen, Türverkleidungen) ausgestattet. Später gab es sogar einen Starterknopf im Schaltknauf. Beide gab es nur in den Lackierungen „Jack Black“ und „Speedsilver Metallic“.[12] Ab dem Modelljahr 2005 gab es eine weitere Brabus-Variante, das Brabus Xclusive-Modell. Dieses ist eigentlich die bisherige Brabus-Version, nur mit einigen Extras mehr. So wurden die Scheinwerferblende und das Heckmittelteil nun in Wagenfarbe lackiert und es gab etwas mehr Leder im Innenraum. Sie haben bis auf das Komfort-Paket und das Lichtpaket eine nahezu komplette Vollausstattung. Der Basispreis lag bei 26.270 € für den Roadster und 26.570 € für das Roadster-Coupé. Nach der Einstellung der Produktion wurden diese Preise sogar noch etwas angehoben. Mit Erscheinen des Brabus Xclusive stufte man das normale Brabus-Modell herab, indem die Ausstattung abgespeckt wurde. So fiel unter anderem das Sportlenkrad mit integrierten Schaltwippen und auch die speziellen Brabus-Anbau- und Interieurteile weg, welche aber jetzt als Zubehör erhältlich waren.[16] 09/2003 Model specjalny smart roadster edition bluewave Auf Basis der 60 kW-Modelle zeichnen sich die Sondermodelle durch reichhaltige Ausstattung und die Brabus Teile aus. Sie werden in limitierter Stückzahl von 500 Stück weltweit gebaut. Farbe: star blue metallic, tridion silber, 3-Speichen-Ledersportlenkrad mit Lenkradschaltung, Stoff scribble black, Klimaanlage, Sitzheizung, Soundpaket, Radiovorbereitung, Zusatzinstrumente Ladedruck und Motortemperatur, elektrische Servolenkung, Brabus Leichtmetallräder Monoblock VI in 17" mit Reifen vo. 205/40 R 17, hi. 225/35 R 17, Frontspoiler, Seitenschweller, Heckspoiler (nur smart roadster), Sportauspuff , Akzentteile aus blauem Carbon, Schaltknauf, Handbremshebel, Pedalauflagen, Fußmatten. Als Sonderausstattung kann das Lederpaket gegen Aufpreis bestellt werden Both the Roadster and Roadster Coupé are available in Brabus-tuned versions with power increased to 74 kW (101 PS). The Brabus versions have a different twin sports exhaust, lower suspension, polished six-spoke aluminum alloy Monoblock VI 17" wheels, front spoiler, side skirts and radiator grille. Exclusive Brabus interior includes leather trimmed dashboard, alloy-effect accent parts, instrument graphics, leather/aluminium gearknob, aluminium handbrake handle, aluminium pedals and Brabus labeled floor mats. http://www.carsbase.com/photo/photos.php?marka_id=81&model_id=2744&page=2 454 - ForFour Pakiet SB3 Pakiet przygotowany przez Brabusa składający się z poprawionego programu oraz zestawu części mechanicznych. W skład zestawu części wchodziły między innymi wkładka filtra powietrza, sprężyny zaworowe oraz przelotowy tłumik końcowy. 122 KM (145 Nm) wobec standardowych 109 KM (160 Nm). Silnik 1499 cm³. Cechy zewnętrzne - czerwona płyta zamocowana w komorze silnika na górnej osłonie plus nalepka na tridonie. Brabus 177 KM i 230 Nm. Silnik 1468 cm³ z turbodoładowaniem. Wersja podstawowa bez niektórych elementów stylizacyjnych. Podstawowa cecha wewnątrz - kierownica (Momo) Brabus Xclusive 177 KM i 230 Nm. Silnik 1468 cm³ z turbodoładowaniem. Wersja z prawie kompletnym wyposażeniem dodatkowym np. z tapicerką skórzaną w kolorze czarnym. http://www.carsbase.com/photo/Smart_Forfour_model_1739.html 451 - ForTwo drugiej generacji Elementy dodatkowego wyposażenia można zlokalizować w -- Pobieralni --. Źródła: http://en.wikipedia.org/wiki/Smart_Fortwo http://smart-club.de/static/smart-infos/historie/modellhistorie-fortwo---2007/index.html http://www.netcarshow.com/smart/2003-roadster_coupe/ http://www.carsbase.com/photo/Smart_foto_81.html RE: Brabus czy nie Brabus - jak rozpoznać - krzyss - 30.06.2013 Starajac sie pomoc opisze to co zaobserwowalem w przypadku 452 Patrzac zewnetrznie najdrozszym elementem sa boczne progi brabusowe. Komplet w salonie ponad 2000.- wiec malo kto dokupi je do zwyklego. Tlumik brabusowski da sie spotkac wiec o nim nie pisze. Zagladajac do srodka auta brabus posiada poza oczywistymi elementami jak galka biegow i recznego rowniez brabusowe liczniki. Tez droga impreza wiec malo popularna. Silnik, pierwsze co odroznia brabusa to wodny Inter Cooler. Dokupienie w salonie to ponad 10000.- Dalsze roznice w silniku sa schowane wiec ciezkie do sprawdzenia. RE: Brabus czy nie Brabus - jak rozpoznać - sasklacz - 15.06.2014 Dalsze roznice to inne wtryski, inny program ECU, przewody do/z intercoolera i filtra powietrza o wiekszej srednicy. W wersji 101 bylo tez inne sprzeglo/kolo zamachowe, zawory, sprezyny zaworow i walek rozrzadu. Nie wiem jak z wersja 75KM. RE: Brabus czy nie Brabus - jak rozpoznać - krzyss - 15.06.2014 Piszesz o roadsterze ? Inna jest tylko rura TIK, sprzeglo jest takie samo. RE: Brabus czy nie Brabus - jak rozpoznać - sasklacz - 05.08.2014 Roadsterze albo Ultimate 101. A co do wspolnych zmian w 75/101: - zawory - wtryski - walek rozrzadu - tloki - pierscienie - chlodnica oleju - turbo - skrzynia biegow z krotszymi przelozeniami (4,5 i 6 biegi) W roadsterze jest jeszcze wodny intercooler. W efekcie Brabusy maja krotsze przebiegi miedzy przegladami ale duzo wieksza zywotnosc silnika. No i powinny smigac na 98. RE: Brabus czy nie Brabus - jak rozpoznać - krzyss - 05.08.2014 Jesli chodzi o roadstera to: - tloki sa takie same jak w wersji 82KM, co do pierscieni to nie wiem. - chlodnica oleju jest w 82KM wersji roadstera (o ile mozna to nazwac chlodnica, to taki mieszalnik gdzie olej oddaje troche temperatury do plynu chlodniczego) - turbo jest takie samo w 82KM i 101KM Ze skrzynia ciezko powiedziec, nie znam nikogo kto by ja rozbieral i sprawdzal, ale podobno przelozenie brabusowej powoduje bledy wiec cos w tym moze byc. Do roadstera 82KM tez fabrycznie jest zalecana benzyna 98. RE: Brabus czy nie Brabus - jak rozpoznać - sasklacz - 06.08.2014 No ja o przelozeniach czytalem na fq101 i evilution. Sam nie rozbieralem Dowiedzialem sie przy okazji,ze skrzynie 450/452 maja tylko 3 biegi co jest dosc ciekawe. RE: Brabus czy nie Brabus - jak rozpoznać - koczis - 25.04.2016 Witam, nabyłem takie koła do 450, pytanie co to za felgi? podobne do brabusa są. pozdrawiam RE: Brabus czy nie Brabus - jak rozpoznać - Gapa. - 25.04.2016 Chińskie amelinium RE: Brabus czy nie Brabus - jak rozpoznać - koczis - 25.04.2016 Dzięki za odpowiedź |